08 Ноември 2024петък20:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Вятърът ще се ориентира север-североизток, ще се усили, с него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд Вятърът ще се ориентира север-североизток, ще се усили, с него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд

Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

/ брой: 111

автор:Дума

visibility 5202

Министерството на околната среда и водите даде зелена светлина за изграждането на едното платно на АМ "Струма" извън Кресненското дефиле. Това ще позволи да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна.
Екоминистерството е преценило, че не е необходима нова оценка за въздействието върху околната среда. Така процедурата по изграждането на т.нар. източен вариант е отключена. Според решението на МОСВ изграждането на магистралата няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда, както и върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони.
От 23 май 2018 г. има действаща ОВОС на цялото трасе на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Оценката е минала и през съдебни обжалвания от страна на екологични неправителствени организации.
Одобрен е източният вариант на еднопосочното платно от Кулата към София, извън Кресненското дефиле.
Повече от 20 години се бави цялостното изграждане на магистрала "Струма". Основна причина са делата на зелените организации срещу проекта. По данни на „Българска асоциация на пострадалите при катастрофи", в Кресненското дефиле са загинали 74 души, а ранените са над 400 за последните две десетилетия.
Трасето през дефилето е най-натовареният двулентов път в Европа. Въпреки сложените разделителни колчета, пак има катастрофи. Задръстванията и тапите, особено през летния сезон и празничните дни, са постоянни. В по-натоварените дни колоната преди Симитли стига до новия тунел "Железница".
Еколозите от години настояваха за тунел, но геолози и геодезисти са категорични, че той не може да бъде построен през най-сеизмичната зона в страната. Друг проблем е, че скалите в дефилето са със силна радиоактивност. На това място и до днес има пет уранови мини а в с. Крупник в началото на Кресненския пролом има станция, която мери газ радон.
След решението на МОСВ следва изработване на техническия проект. Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 582

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 489

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 499

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 500

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 507

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 542

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ