На фокус
Пълзящата ислямизация
Почти 30 години в България върви подмолен процес, който нашенските управници и научни "експерти" упорито се правят, че не забелязват
/ брой: 72
В своето изследване "Ислямизирани Балкани" (2014) небезизвестната "изобретателка" на т.нар. помашки етнос г-жа Евгения Иванова прави ново "откритие", че било налице "модернизиране на проблема за ислямизацията". В Западна Европа имало "периодически паники", които станали модни и у нас. В България "еднообразието на интерпретациите" било насочено върху "катастрофичната теория". Тази нагласа отключвала параноята в обществото. Водела до събуждане на "плашилата на настоящето" и мними "заплахи за националната сигурност". По-добре било да се абстрахираме от "официалната памет", да забравим "романтичните възрожденски комплекси" и да се отдадем на идиличната неолиберална "модерност".
В конкретния случай с това свое "табу на паметта" г-жа Иванова не се различава особено много от "идеолозите" на "модерния" ислям, според които всеки опит на "неверниците" да разсъждават върху агресивните проявления на тази религиозна доктрина не е нищо друго, освен "ислямофобия" и "антиислямизъм".
Реислямизация и... етническа асимилация
Във въпросното изследване, върху основата на свои тенденциозни исторически ретроспекции и анкети с български мюсюлмани - турци и българи мохамедани - Иванова хвърля неистови усилия, за да докаже колко "доброволна" била в миналото ислямизацията по българските земи, и особено - в Родопския край. И още - колко невинна е днешната "вторична ислямизация", която нямала нищо общо с каквито и да са "крайни ислямистки доктрини". Всичко е толкова идилично и спокойно, че не ни остава нищо друго, освен да си накривим капите (респективно - фесовете) и да се радваме на блажените евроатлантически ценности, с които ни е дарил новият ни "цивилизационен избор".
А какво всъщност се случи в България в края на XX и началото на XXI век? Стана така, че "демократичният" преход отприщи всички шлюзове на обществените, социалните, политическите и религиозните конфликти в страната. Така покрай "разобличаването" на възродителния процес избуя т.нар. интензивна религиозност сред мюсюлманското население. Конкретно - започна неговата реислямизация и етническа асимилация. За старото и по-средното поколение български турци и българи мохамедани не беше никак трудно да се върнат в лоното на своята вяра. Не стои така обаче въпросът с няколко поколения от това население - на възраст между 15 и 45 години, които по времето на социализма са живели в секуларизирана, светска държава. Тези млади хора (и следващите подрастващи поколения) след 1989 г. бяха подложени на ислямизация, съпътствана от последователна етническа (турска) асимилация, която продължава и досега. Нов елемент в тази агресивна мюсюлманска инвазия е появата на арабски мисионери, които посяха семената на т.нар. радикален ислям в България. Ето каква е същността на този двустранен религиозно-асимилаторски процес:
* От началото на 90-те години в районите с мюсюлманско население започва реислямизация, която се осъществява чрез комбиниране на масирана религиозна и политическа пропаганда.
* През изминалите години е налице безпрепятствено навлизане в България на турски и арабски проповедници на исляма, както и финансиране на българското мюфтийство от Турция, Саудитска Арабия, Катар и др.
* Започна масов строеж на нови джамии и мечети, който продължава и досега.
* Осъществява се ислямизация на ромското население, включително на цигански общности, които преди това не са изповядвали исляма.
* Сред българите мохамедани се насажда т.нар. мюсюлманска етническа идентичност, съпроводена с турска... асимилация.
Българската дъга на исляма
През 2011 г. известният журналист и публицист Георги Кулов издава книгата "Българската дъга на исляма". В нея, като изследва историческите и актуалните процеси сред мюсюлманите, населяващи Родопите, той стига до извода, че в резултат на агресивната мюсюлманска инвазия там се заформя т.нар. българска дъга на исляма. Г. Кулов смята, че още от времето на Османската империя в този регион е създаден своеобразен "жив щит" от ислямизирано население, който днес "реваншистките кръгове от Турция" искат да възстановят и да използват за своите неоосманистки цели. Те се стремят към пълна реислямизация на българите мохамедани, тяхното обособяване като "помашки етнос", в който постепенно ще бъде насадено турско етническо съзнание. Така от Родопите на запад през Македония до Албания ще бъде затворена "ислямската дъга", която ще е своеобразен "аванпост" за завръщането на Турция на Балканите и постепенно овладяване на подстъпите към Европа.
Георги Кулов смята, че това е старата османска стратегия на Турция. Новото е, че към нея се прибавя "арабската връзка", чрез която в България прониква уахабизмът - една от най-агресивните форми на исляма.
На всяка керемида... джамия
Едва ли някой би могъл да назове точния брой на мюсюлманските джамии в България. Според Уикипедия през 2007 г. те са около 1300. Бившият говорител на Главното мюфтийство Хюсеин Хафъзов през 2008 г. твърди, че след 1989 г. до края на 2007 г. новопостроените джамии са 323, като напълно новите са 56, а обновените "из основи" - 267.
През 2015 г. шефът на Дирекция "Вероизповедания" към МС Емил Велинов съобщава, че в България има 1400 джамии. През 2016 г. главният мюфтия Мустафа Хаджи на пресконференция информира, че броят на новопостроените джамии през последните 5 години е 27, а на ремонтираните - 36, което означава, че общият брой на построените джамии след 1989 г. надхвърля 350, а на обновените - над 300.
Според справка на Евростат от 2017 г. България е на трето място по брой на джамии в Европа след Германия - 2750, Франция - 1600, и преди Великобритания - 1000. Значи и по този показател сме... отличници! По-интересно е, че независимо от този "рекорд" в страната продължава строителството на мюсюлмански храмове. Не престава и натискът за нови строежи на джамии, като това се обяснява с... "нарасналите нужди" на вярващите мюсюлмани - например в София, където живеят едва няколко хиляди мохамедани!
Показателни са цифрите за този строителен бум на мюсюлмански храмове. Така в Кърджали вече се строи... "най-голямата джамия на Балканите", за която Турция досега е дарила над 10 млн. лева. Нейният строеж започва по инициатива на ДПС, чиито съветници през 2006 г. депозират молба за осигуряване на терен от общината. През 2005 г. пак от ДПС е закупен терен и е построена нова джамия в кв. "Аспарухово" във Варна. През 2016 г. в Търговище бе открита нова джамия, чието изграждане е финансирано от местен бизнесмен, свързан с ДПС. Години продължава натискът върху всички кметове на София за изграждане на нова джамия, което е на път да се осъществи, след като Ердоган успя да "изтъргува" ремонта на църквата "Св. Стефан" в Истанбул срещу евентуална отстъпка от страна на Бойко Борисов.
Симбиозата ислям - политика
Едва ли някой би могъл да оспори причастността на "либерално-демократичната партия" ДПС в "скритата" ислямизация на България. Но главната "заслуга" за този процес е на Турция, а също така - на споменатите вече арабски държави. Не на последно място - на почти всички "демократични" български правителства след 1989 г. досега.
През 1999 г. правителството на Иван Костов сключва споразумение между българската Дирекция по вероизповеданията и Комитета по религиозните въпроси на Турция, а през 2002 г., по времето на Симеон Сакскобургготски, е приет Закон за вероизповеданията. Чрез тези документи се премахват ограниченията за проникване на чужди държави в религиозните общности на България. По-точно - открива се възможност за религиозно-политическа инвазия на мюсюлмански и не само мюсюлмански вероизповедания.
Така в продължение на близо 20 години Турция и споменатите ислямски държави безпрепятствено са наливали в Главното мюфтийство милиони и са развивали "религиозна дейност", за която можем да се досетим доколко е била религиозна. Още през 2010 г. като представител на т.нар. Турска агенция за развитие и сътрудничество (ТИКА) държавният министър Фарук Челик се среща с Бойко Борисов и Вежди Рашидов с идеята агенцията да започне ремонт на джамии в България. След визитата на Ахмет Давутоглу на 4 януари 2016 г. у нас е открит и официален офис на ТИКА, чийто годишен бюджет се определя на около 1,5 млрд. долара.
На 15.01.2014 г. "Дойче веле" съобщава, че в България действат над 30 неправителствени мюсюлмански организации. През 2015 г. се разбира, че в страната "работят" 95 емисари, изпратени от Комитета по религиозни въпроси на Турция - ДИАНЕТ, които реално контролират и... управляват мюфтийството и джамиитe, а също така - мюсюлманските учебни заведения у нас: 3 мюсюлмански училища и един Висш ислямски институт. Става още ясно, че въпросното турско "религиозно" мегаминистерство ДИАНЕТ е наливало в България по над 2 млн. лева месечно и че всяка година харчи над 2 млрд. долара за... ислямизиране на Балканите. Не са останали по-назад в своята "дарителска" дейност Саудитска Арабия, Катар и други арабски държави, които са "поели" подготовката на млади мюсюлмански "кадри" и строежа на нови джамии в Родопите и в циганските гета в страната.
Едва към 2012-2016 г. нашенските специални служби и съдебни органи се заемат сериозно с проникващата в страната ни ислямизация. На 20 юли 2016 г. за пръв път е поставен официално въпросът за "чужда намеса" в ислямското религиозно изповедание на България. Тогава главният прокурор Сотир Цацаров настоява за "по-засилена роля от държавата при регистрацията от Държавната агенция по вероизповеданията". Според него "не е вярна тезата, че в България няма радикален ислям".
В началото на 2017 г. ДАНС изгонва имама на Тамбул джамия в Шумен Ибрахим Иълмаз за "дейности, създаващи антибългарски нагласи", а всъщност за ислямизация, включително на роми, и политическа агитация.
На 21 март 2017 г. е обявен за персона нон грата културното аташе на турското посолство Улви Ата, пратеник на ДИАНЕТ, контролирал Главното мюфтийство и следял за "правилното" изразходване на "отпуснатите" средства от Турция.
Научна еквилибристика и чиновническо безхаберие
Като се опира на своите социологически изследвания и теренни сондажи, Ев. Иванова твърди, че "никъде в България не съществува среда за разпространение на ислямизъм". И още - че липсвали белези за каквато и да е радикализация на религиозна основа, като едновременно с това социоложката-политоложка внушава, че прокуратурата чрез действията си срещу ислямизма "насаждала верска и етническа нетърпимост".
От своя страна, "съдружникът" на Иванова, бивш съветник на Желю Желев по религиозните въпроси - Михаил Иванов, бил възмутен от ДАР. Той уличава българското разузнаване в "занимаване с интриги", каквато била информацията за ислямизирането на циганите. Изживявайки се като пръв адвокат на ДИАНЕТ, Иванов смята, че било "погрешно да се твърди, че Турция изнася ислям". Тя само била използвала мюсюлманските общности у нас, за да... "има своите връзки"(!).
През 2016 г., в отговор на депутат за дейността на ДИАНЕТ в България, Бойко Борисов заявява, че не виждал никакъв проблем в командироването на "служители" на турското ведомство в България", което се било практикувало от много държави на ЕС. По-нататък Борисов се "аргументира" със Закона за вероизповеданията от 2003 г., като според него отговорността за дейността на командированите у нас свещенослужители от другите държави била на... самите регистрирани вероизповедания.
Преди няколко месеца стана известно, че по предложение на "Обединени патриоти" предстои да бъде приет нов Закон за вероизповеданията, който предвижда строг контрол върху тяхното финансиране, върху подготовката и проповедите на религиозните служители. Още оттогава обаче се чуват гласове, че този закон щял да бъде "неприложим" спрямо Корана, който се проповядвал само на арабски. Той не можел да регламентира и проповедите на имамите, тъй като право за това имали единствено "посветените" в исляма.
Вярно е, че новият закон може да ограничи дейността на самозабравилите се емисари на "правата вяра" и асимилаторските домогвания на съседна Турция. Но това едва ли може да промени по-сериозно нещата, докато нашенските управници продължават да са в плен на своето чиновническо безхаберие и васалния си манталитет. Вече за пишман научните ни експерти всичко е от ясно по-ясно. Ако разчитаме на тях, България отдавна да е отишла в небитието.
Факти, само факти
* Всяка година в Смолянска област се провеждат над 60 летни курса за усвояване на Корана с участието на повече от 800 деца до 16-годишна възраст. Над 60 са и Коран-курсовете и в Кърджали, в които ученици изучават предмета "Моята любима религия".
* От 2016 г. Турция осигурява безплатно обрязване на момчетата-мюсюлманчета в Североизточна България.
* С най-бързи темпове през последните години се ислямизират циганите в Пазарджик, Пловдив, Асеновград, Хасково и Бургас.
* Според изследване на "Алфа рисърч" 62 на сто от циганите смятат, че ислямът е... "единствената правилна религия".