29 Септември 2024неделя18:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кадиев решен да махне колите от тротоарите в София

Той заяви, че ще бъде червен кандидат за кмет на зелен град

/ брой: 151

автор:Павлета Давидова

visibility 1662

Столицата ще бъде с тротоари без автомобили, зарече се вчера кандидатът за кмет на София от БСП Георги Кадиев. Намеренията си за бъдещото транспортно устройство на града социалистът изложи на кръгла маса на тема "Повече ред, правила и развитие в строителството", организирана от Института за социална интеграция и фондация "Фридрих Еберт".
Кадиев отново се закани да работи за нов общ устройствен план, който да бъде обвързан и с нова транспортно-комуникационна схема. "По този начин ще сме наясно кой накъде се придвижва в София и къде и какви промени трябва да се направят, за да се улесни движението", коментира социалистът.
Градската среда ще се подобри значително, ако се построят и планираните от много време проекти за 6 моста на две нива, убеден е Кадиев. Сред предложенията му е разширяване на уличната мрежа и строителството на нови кръстовища на 2 нива, които да намалят трафика и да премахнат някои от най-досадните "тапи".
За справянето със задръстванията трябва да се работи и за интегриран транспорт, който да съчетава най-добрите варианти за придвижване, дабави кандидатът на БСП. Той се обяви за стимулиране на придвижването с колела и обеща нови удобни велоалеи за столичани. "Те обаче трябва да са физически отделени от платното, защото шофьорите все още нямат култура да пазят колоездачите, а и паркират на алеите", допълни Кадиев. "Ще наблегна на екологичното. Защо да не бъда червен кандидат за един зелен град", обобщи той.
Като основна язва на Столичната община кандидатът на левицата определи транспортните дружества. Кадиев припомни, че старите задължения на общинските фирми за миналата година, които бъдещият кмет ще трябва да покрива, са над 130 млн. лв., като огромната част от тях са в транспортните дружества. "500 от общо 3000 софийски спирки трябваше да бъдат реновирани. Така и не се разбра как са определени тези обекти и кои точно са те. В крайна сметка нищо не се получи и така и не бяха обновени", възмути се Кадиев.
Социалистът Борис Цветков изтъкна, че маршрутките в София всъщност отнемат платежоспособната част от пътниците, които предпочитат да пътуват без прекачвания. За градския транспорт остават хората, които разчитат на намаления и отстъпки, как по този начин да се издържа градският транспорт, смята той. Само камикадзе би предпочело градския транспорт, ако има кола, заяви общинският съветник от БСП Георги Свиленски. Той добави, че въвеждане на единен билет за всички видове транспорт значително ще улесни придвижването на софиянци. Според него би било коректно картите с отстъпки да бъдат покривани от съответните институции по подобие на намаленията в БДЖ.

Изскачат проблеми около метрото


Строителството на метрото трябва да продължи въпреки проблемите около качеството на изпълнението му, коментира Кадиев. Той вече е получил сигнали, че има шупли и овлажняване във вече готовите отсечки и официално ще повдигне въпроса, "преди да е станало късно".
Бившият транспортен министър Петър Мутафчиев попита защо при проекта за новите метростанции не е заложено строителството на подземни паркинги, които да намалят потока и задръстванията около спирките. "И без това блокираме улици и причиняваме неудобство на гражданите. Защо не комбинираме нещата и не си спестим разправии", попита социалистът.

 

58% от българите печелят колкото за разходи

автор:Дума

visibility 2320

/ брой: 184

Плоският данък е по-изгоден за богатите

автор:Дума

visibility 2643

/ брой: 184

Забраняват да си продаваме колата на части

автор:Дума

visibility 2326

/ брой: 184

Такситата с двойна тарифа по празниците

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 184

ЕС започва преговори с Албания за членство

автор:Дума

visibility 2401

/ брой: 184

Русия променя ядрената си доктрина

автор:Дума

visibility 3023

/ брой: 184

Призив за край на огъня между Израел и Ливан

автор:Дума

visibility 2605

/ брой: 184

Накратко

автор:Дума

visibility 9913

/ брой: 184

Кметът-бомба

автор:Александър Симов

visibility 7440

/ брой: 184

Линията на осъдените души

автор:Барбара Пейчинова

visibility 3540

/ брой: 184

За колко ни оценяват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 4204

/ брой: 184

Глобалният мир е пред безпрецедентна заплаха

автор:Дума

visibility 2536

/ брой: 184

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ