04 Ноември 2024понеделник20:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колонката на Боян Бойчев

Без експерименти!

/ брой: 180

автор:Боян Бойчев

visibility 3176

Отново беше 15 септември. Разбира се, на този ден най-много се вълнуват учениците и учителите, но не са малко и вълненията за родителите. Един от въпросите, предизвикал дискусии, е кога да започне учебната година. 

Няколко пъти от МОН говорят за промяната на традиционната дата, като се обсъждат различни варианти. Хубавото, е че този пореден експеримент в образователната система все още не е приложен и се надявам това да не се случи. А и повечето учители и родители са против. 

Като основна причина за "наложителната" промяна се посочва, че нашите деца учели по-малко с 10-15 дни от връстниците им в чужбина, както и че заради онлайн обучението има много пропуски в знанията, а тези допълнителни дни могат да се използват за упражнения. 

През времето на социализма имаше бригади, на които учениците ходеха задължително. Те бяха в учебно време. Двете седмици на полето или в консервния комбинат учеха децата на труд, без това да ставаше за сметка на знанията. Някак учениците успяваха да излизат от училище грамотни, знаещи и можещи, а образователната ни система беше една от най-добрите в Европа. 

Основният проблем е именно в разбиването на тази система през последните години и постепенната й замяна с т.нар. шведски модел. Той се прилага както при семейното възпитание, така и в училище. Според него децата са равни на възрастните, имат огромни права, родителите и учителите винаги трябва да се съобразяват с техните чувства, да правят живота им интересен и забавен, всякакви невъзпитани прояви да се отчитат като зов за независимост или че възрастният някъде нещо е сгрешил и затова детето се държи така. Всяка форма на принуда се приема като нарушаване на правата на детето. То е "център на Вселената" и всички и всичко трябва да се върти около него. Разрешено му е да прави каквото иска, има пълната свобода за това, включително и в училище. 

Много психолози по света обаче вече алармират, че новото поколение, отгледано от родителите си по модерните "толерантни" теории, всъщност няма никаква социална съпричастност, лична устойчивост, морални задръжки. Такива млади хора са изложени на голямо разочарование в живота. Защото се оказва, че трудно намират своето място. Никой работодател няма да даде на своя работник всичко, което поиска. В живота, рано или късно, ще ти се наложи да се съобразяваш с другите и ще разбереш, че не можеш да правиш, каквото искаш.

Основните причини за ширещата се неграмотност у нас са липсата на дисциплина в училище и уважение към учителя и липсата на мотивация за учене. Доброто образование у нас не ти гарантира, че ще успееш в живота, а "мутрата" и "кифлата" са по-примамлив модел за подражание. Това е възможно, когато моралът и общочовешките ценности са оставени на заден план.

Затова - не пипайте 15 септември! Ще бъде неуспешен и вреден експеримент. А от такива в образователната система на всички им дойде до гуша. Учениците няма да стана по-добри, само отсъствията - извинени или неизвинени, ще станат повече. Както в училище, така и в живота.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Драстичен воден режим в Плевен

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 210

Откриха 463 флакона райски газ в дискотеки в София

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 210

Деца изпаднали в абстиненция след забраната за телефони в училище

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 210

Работодатели оспорват в съда по-високата минимална заплата

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 210

Подписват договор за новите реактори в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 210

ВМЗ-Сопот с нов стар директор

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 210

Предлагат данък върху новите дрехи

автор:Дума

visibility 533

/ брой: 210

Скопие окончателно се ангажира с Коридор 8

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 210

Албанският премиер разгневи Гърция

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 210

Заплашиха съдийка за промигрантско решение

автор:Дума

visibility 460

/ брой: 210

Накратко

автор:Дума

visibility 469

/ брой: 210

Чорбаджийски неволи

автор:Аида Паникян

visibility 462

/ брой: 210

Забрави ли ЕС кой е Б.Б.

автор:Юри Михалков

visibility 483

/ брой: 210

Лицемерие в нещастието

автор:Таня Глухчева

visibility 444

/ брой: 210

Бананова република

visibility 394

/ брой: 210

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ