11 Януари 2025събота21:51 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Колонката на Иван Петков

Поредният изкуствен бюджет на Пловдив

/ брой: 75

автор:Иван Петков

visibility 6318

На 18 април Общинският съвет на Пловдив със сигурност ще приеме поредния изкуствено напомпан бюджет. Нещо, което няма да бъде прецедент за най-стария жив град в Европа. Това е вече модел на управление на общината при ГЕРБ от 2011-а насам.
Заложен е бюджет от 526 млн. лв. за 2022 г., след като за 2021 г. при план от 470 млн. лв. изпълнението е 392 млн. лв. Планираните местни приходи са също необяснимо завишени, но реално те няма да бъдат изпълнени. За администрацията в общината и районите са предвидени 27 млн. лв. издръжка - с 5 млн. лв. повече от 2021 г. От тях държавата дава 15 млн. лв., а 12 млн. идват от местните данъци. Това показва, че при необходими 600 души, а назначени 760, пловдивчани плащат за 8 зам.-кмета, всеки със секретарка и шофьор, и още над 160 души, които могат да бъдат съкратени. Повече от ясно е защо се поддържа такъв щат. В общинската администрация е назначена цялата партийна номенклатура на ГЕРБ.
На фона на съвременния свят, в който най-много се говори и се прави за зелените площи, в бюджета на Европейската столица на културата за ОП "Паркове и градини" са предвидени 11 млн. лв., а за "Чистота" - 30 млн. Това обрича поддръжката на 9500 дка зелени площи на провал. Показателно е, че и в предвидените средства за капиталовата програма, която е от 119 млн. лв., за зелена система са отделени само 1,8 млн. Така парковете и градините са обречени. Дори в новия Общ устройствен план на града има предвидени терени за ново жилищно застрояване, където доскоро е  била зелена площ. Т.нар. зелени клинове се унищожават систематично. За да бъде картината още по-отчайваща, в програмата не са заложени средства за спасяване на парк "Лаута", "Дондуковата градина" и нещо, за което ние, социалистите, алармираме - за социализацията на река Марица.
В годините на управление на общината от ГЕРБ капиталовата програма се изпълнява под 50%, т.е. реално много от нещата няма да се случат, а отново всичко ще остане в цветни снимки по сайтове и вестници. Важно е да се отбележи, че липсват и много други ключови обекти - основен ремонт и разширение на бул. "Рогошко шосе", нова сграда на Математическата гимназия, реконструкция на ул. "Младежка", основен ремонт на СУ "Св. Св. Кирил и Методий", преустройството на старата сграда на БНБ, която ние, социалистите, още по време на първите парламентарни избори м.г. настоявахме да бъде музей на Пловдив.
Няма ясен план и предвидени средства дори само за изготвяне на проекти за разширението на входно-изходните артерии - бул. "Коматевско шосе", бул. "Пещерско шосе", Голямоконарско шосе. Тапите са огромни. Те водят и до индустриалните зони на града, а повечето граждани използват автомобили в пиковите часове. Обстановката е изнервена, а местните власти за поредна година нехаят. Въпреки че гилдията на архитектите многократно алармира, че процедурата по поръчки  на "инженеринг" без технически проекти е порочна, явно тази практика ще продължи и през т.г., тъй като обекти, които се изпълняват в момента - подлез Модър-Царевец, подлеза на бул. "Марица"(юг), ремонтът на бул. "Кукленско шосе" и т.н., са без такива проекти.
Приходната част също е изкуствено завишена, което води до неясно изпълнение на разходите. За съжаление на пловдивчани, за поредна година избраните старейшини ще подпишат "бял чек" на администрацията, която безконтролно ще харчи.

БСП подкрепя бизнеса за мерки срещу скъпия ток

автор:Дума

visibility 4674

/ брой: 5

Може да останем без бензин през март

автор:Дума

visibility 5758

/ брой: 4

България може да е транзитен хъб за газ за Европа

автор:Дума

visibility 5910

/ брой: 4

Байдън отпусна на Киев $500 милиона

автор:Дума

visibility 4715

/ брой: 5

Великобритания поряза Илон Мъск

автор:Дума

visibility 4150

/ брой: 5

Пожарът в Калифорния евакуира над 300 000

автор:Дума

visibility 3883

/ брой: 5

Скопие е втори в света по мръсен въздух

автор:Дума

visibility 4062

/ брой: 5

Смущение

автор:Мая Йовановска

visibility 4551

/ брой: 5

Послушайте експертите

visibility 4653

/ брой: 5

Как бе ликвидирано критичното мислене*

автор:Гергана Пирозова

visibility 4542

/ брой: 5

За фойерверките и... парите

visibility 4510

/ брой: 5

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ