Неравна битка
/ брой: 239
Ина МИХАЙЛОВА
Търкането не е на мода. Изтърка се. Заради пандемията и работата вкъщи обаче се роди нов феномен в хазарта, за който почти не се говори. Или деликатно се подминава заради милиардите зад него. И заради лобистите, които ги пазят. Дори в България, дето нямаме пари да се усмихнем, ръстът на сайтовете за онлайн залагания е забележителен.
Телевизионният ефир е залят с реклами на интернет фирми за спортни залагания и казина. И за тях са ангажирани звезди като Христо Стоичков и Горан Брегович... Да не споменаваме за идола на гимназистите Криско, който се появява в началото, средата и края на всеки рекламен блок, всеки ден във всяка къща с телевизор, където може и децата да гледат. Дума не отваряме за безпрецедентния рекламен натиск за залагания по време на Световното по футбол. Поне седем реклами тормозят слуха на малки и големи преди, по време и след всеки двубой.
На фона на агресивната реклама на хазарт какво прави държавата? Бездейства. Институциите отказват да приложат дори минималните мерки по закон, за да предпазят от вредното влияние поне децата.
Държавата разчита сами да се преборим с опасността. Пожелава ни късмет в битката с новата епидемия. И в същото време закриля страстта си - хазарта, който пълни хазната и нечии по-дълбоки политически джобове. Как да успеем в неравната битка? Хазарт у нас играят повече хора, отколкото гласуват на избори. И дават за това близо половин милиард лева годишно. Какъв късмет!
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.