02 Ноември 2024събота15:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На гол тумбак...

/ брой: 42

автор:Мая Йовановска

visibility 3285

Доста време у нас любимец на властта беше автомобилният транспорт. Как беше обгрижван от държавата, е друг въпрос, но заради тази политика не трябва да се учудваме, защо и как железопътния транспорт у нас беше буквално съсипан. Независимо, че всяка поредна нова власт публично си късаше косите до какво дъно е докарано БДЖ и обявяваше подобряването му за свой приоритет, превозвачът продължава да затъва.
В последно време започва да се откроява нова тенденция - демонстрира се нежна любов към електротранспортните средства. Това е съвсем в духа на всеобщата европейска, без извинение, екопростотия. Колите с двигатели с вътрешно горене са заклеймени като най-големите екозамърсители. Цялото това безумие се простира доста по-надалеч, особено на родна почва и при скромните ни финансови възможности. Докато заради недостига на ток в богата Европа започнаха да пускат спрени вече тецове, а у нас бързаме да хлопнем кепенците на действащи централи.
Тези дни финансовият министър Асен Василев обяви, че държавата ще търси финансиране от Европейската инвестиционна банка, сиреч заем, за създаването на държавен фонд за покупка на електробуси. Тези возила щели да са за общините. И докато изчисленията за замърсяването, което идва от двигателите с вътрешно горене, обикновено е калкулира в края на тяхната експлоатация, то замърсяването от електромобилите е още при производството на техните батерии.
Василев хвали Столична община, която вече има договор за подмяна на старите си автобуси с електробуси. А пък разходите за поддръжката на новите возила, щели да са 10 пъти по-ниски от тези на старите, прехласва се министърът.
И първокласник може да направи сметка колко огромна е финансовата разлика, за да стигнеш до тези 10 пъти по-ниски разходи. Да не говорим до къде сме го докарали със зарядните станции и най-вече - какво е качеството на родите пътища.
Едно ново лоби набира сила и не му пука, че подобна инвестиция е "на гол тумбак - чифте пищови". Нали масрафа ще е за наша сметка!

БДЖ запазва монопола за превоз на пътници още година

автор:Дума

visibility 1916

/ брой: 209

Над половината депозити у нас са до 1000 лв.

автор:Дума

visibility 1627

/ брой: 209

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

автор:Дума

visibility 1661

/ брой: 209

Европрокуратурата разследва ЕНП

автор:Дума

visibility 1651

/ брой: 209

Тръмп подкара боклукчийски камион

автор:Дума

visibility 1649

/ брой: 209

187 държави в света подкрепиха Куба

автор:Дума

visibility 1473

/ брой: 209

Накратко

автор:Дума

visibility 2154

/ брой: 209

Подмяна

автор:Ина Михайлова

visibility 2180

/ брой: 209

Най-дясната държава

автор:Юрий Борисов

visibility 1690

/ брой: 209

Факелът на просвещението

visibility 1755

/ брой: 209

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ