01 Октомври 2024вторник01:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 6291

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

Борислав Гуцанов: След изборите е възможен експертен кабинет

автор:Дума

visibility 782

Парламентът приключи по обиден начин за гражданите

автор:Дума

visibility 919

/ брой: 185

България трябва да има независима външна политика

автор:Дума

visibility 864

/ брой: 185

Ниски добиви на слънчоглед, олиото може да поскъпне

автор:Дума

visibility 919

/ брой: 185

Вносът на украински мед у нас е скочил с 61%

автор:Дума

visibility 871

/ брой: 185

Зъболекарите искат въвеждане на данък за вредните храни

автор:Дума

visibility 867

/ брой: 185

Работодатели уволняват чрез съдебни изпълнители

автор:Дума

visibility 971

/ брой: 185

Евакуират поетапно българите от Ливан

автор:Дума

visibility 933

/ брой: 185

В САЩ не сложиха знамето на РСМ

автор:Дума

visibility 1060

/ брой: 185

75-годишно приятелство между България и КНР

visibility 825

/ брой: 185

Писна ни от глупости

автор:Мая Йовановска

visibility 1409

/ брой: 185

Държава на изпитите

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1220

/ брой: 185

Площадна геополитика

автор:Юри Михалков

visibility 1367

/ брой: 185

БСП иска предоговаряне на условията по Зелената сделка

автор:Дума

visibility 894

/ брой: 185

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ