12 Септември 2024четвъртък03:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Иво Христов: Когато залогът е здравето ни, сме в правото си да изискваме по-голямо усилие от автомобилната индустрия

автор:Дума

visibility 9884

27.01.2022 г.

Понастоящем емисиите на парникови газове от автомобилния транспорт представляват близо четвърт от емисиите в Европейския съюз. Докато други икономически сектори, като промишлеността и енергетиката, значително са намалили емисиите си от 1990 г. насам, то в транспортния сектор те се увеличават, което е основна пречка пред постигането на целите за климатична неутралност на ЕС през 2050 г. Високите нива на замърсяване на въздуха са и сериозен проблем за здравето във всички държави членки. България, например, е на трето място в света по смъртност от замърсен въздух.

Това заяви българският евродепутат Иво Христов по време на заседание на Комисията по промишленост, изследвания и енергетика в ЕП (ITRE), в рамките на което бе обсъдено предложението за Регламент относно определянето на по-строги стандарти за емисиите на CO2 от нови леки пътнически автомобили и нови леки търговски превозни средства, по което той е докладчик в сянка. 

 

Христов приветства предложението за изменение на Регламента, като открои няколко насоки, в които то би могло да бъде подобрено.

 

На първо място – увеличаване на целите за ограничаване на емисиите за 2025 г, последвани от междинни цели за 2027 г. и по-амбициозни цели от 2030 г. нататък. Когато залогът е здравето ни, сме в правото си да изискваме по-голямо усилие от автомобилната индустрия", смята българският евродепутат. 

 

По думите му, постигането на целите за климатична неутралност в транспортния сектор трябва да отчете и замърсяването от съществуващия автопарк. 

 

Пазарът на автомобилни превозни средства втора употреба в Централна и Източна Европа създава риск от прехвърляне на замърсяването към по-слабо развитите региони в ЕС", посочи Иво Христов. 

 

Той бе категоричен, че амбициозните цели за намаляване на емисиите в транспортния сектор следва да вървят в синхрон със задължителни цели за разгръщане на широкообхватна инфраструктура за зареждане с електроенергия и презареждане с гориво във всички държави членки съгласно новия Регламент за инфраструктурата за алтернативни горива.

 

В изказването си евродепутатът акцентира на факта, че са налице социални последствия от прехода към мобилност с нулеви емисии, които не бива да бъдат пренебрегвани. Той подкрепи идеята оценката на емисиите да бъде извършвана по обща методология, която взема под внимание целия жизнен цикъл на леките автомобили и леките търговски превозни средства. Тази методология трябва да включва процеса на производството, веригата на доставките и експлоатацията им.

 

В рамките на Европейския зелен пакт, с Европейския законодателен акт за климата ЕС си постави обвързващата цел да постигне неутралност по отношение на климата до 2050 г. Това предполага настоящите равнища на емисиите на парникови газове да спаднат значително през следващите десетилетия. Като междинна стъпка към неутралността по отношение на климата ЕС пое ангажимент за намаляване на емисиите с най-малко 55% до 2030 г.

 

Съюзът работи по преразглеждането на своето законодателство в областта на климата, енергетиката и транспорта в рамките на т.нар. пакет „Подготвени за цел 55“.

 

Комисията предложи да се преразгледат правилата за емисиите на CO2 от леки и лекотоварни автомобили. С предложението се въвеждат по-високи цели за намаляване на емисиите за целия ЕС до 2030 г. и се определя нова цел от 100% за 2035г.

 

Предложените по-строги стандарти за емисиите на CO2 от леки и лекотоварни автомобили имат за цел да помогнат на държавите членки да постигнат своите по-високи национални цели от Регламента за разпределяне на усилията, като същевременно стимулират технологичните иновации в сектора.

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП: https://www.socialistsanddemocrats.eu/

.

България изпревари Полша в търговията с Китай

автор:Таня Глухчева

visibility 583

/ брой: 173

Искаме пари от резерва на ЕС заради сушата и пожарите

автор:Дума

visibility 586

/ брой: 173

Шенген по въздух и вода удари визите за туристи

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 173

Спад в заводското производство за 19-и пореден месец

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 173

Война на дронове между Русия и Украйна

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 173

Германия върна граничния контрол

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 173

Висши военни в САЩ подкрепиха Харис

автор:Дума

visibility 594

/ брой: 173

Накратко

автор:Дума

visibility 1686

/ брой: 173

Левица към бъдещето

автор:Александър Симов

visibility 972

/ брой: 173

По пътя на просветата

автор:Барбара Пейчинова

visibility 882

/ брой: 173

Лоша диагноза

автор:Мая Йовановска

visibility 1328

/ брой: 173

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ