16 Ноември 2024събота14:26 ч.

Борислав Гуцанов: Не е нормално никой да не е понесъл отговорност за кражбите от АМ „Хемус“

Липсата на свързаност в Северна България е един от най-сериозните проблеми днес, посочи зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов

автор:Дума

visibility 6304

„Кога ще се произнесе прокуратурата по дадените над 1 млрд. лв. предварително авансови вноски и не построено нищо по АМ „Хемус“? И защо тези средства бяха дадени без да има разрешително за строеж? Това е големият въпрос, на който днес трябва да се отговори.“ Това заяви председателят на ПГ на „БСП за България“ Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна.

По време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по темата, той отчете, че има определен напредък по изграждането на магистралата, но не е нормално толкова години да не може да бъде завършен един от най-важните стратегически проекти за България.

По думите на Гуцанов XXI век е векът на високите технологии и на инфраструктурните проекти. „По това ние драстично изоставаме и се вижда липсата на държавност. Не е нормално да няма завършена автомагистрала, която няма и 450 км и да няма никой, който да е понесъл отговорност през всичките тези години за безкрайните безхаберия и кражби“, подчерта социалистът.

Той повдигна и темата за магистрала „Черно море“, която според него трябва да бъде връзка между мегаполиса Истанбул с Бургас, Варна и Констанца.

„Това е коридорът север-юг и голямата роля на АМ „Черно море“, не само като връзка между Бургас и Варна, за да печели държавата милиарди от товарите и пътникопотока, които ще преминават по нея“, обясни Борислав Гуцанов.

Той припомни, че преди седмица в Народното събрание се е обсъждал пътя между Кулата и Видин, който е друг проект от стратегическо значение. „Това е най-прекият път на стоките от Далечния Изток до Централна Европа и една от основните причини ние да не сме пълноправен член на Шенген – заради конкуренцията дали товарите ще минат през пристанищата в Белгия и Нидерландия или Гърция и България. И ако ние искаме да помагаме на нашата икономика и тя да печели от нашето географско положение, тези коридори трябва да бъдат развити“, заключи Гуцанов. 

По думите на зам.-председателя на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов свързаността в Северна България е един от най-сериозните проблеми към днешна дата. 

„Липсата на магистрала, която да свърже София с Варна и големите областни градове в Северна България допринася до голяма степен за катастрофите, които се случват. Завършването ѝ ще повиши и икономическия растеж на региона“, отбеляза Иванов. 

На въпроса си към министър Коритарова на какъв етап е документацията на лотовете на АМ „Хемус“ той получи отговор, че за лотове 5, 6 и 7 се очакват разрешителни за строеж и изграждането им да започне до края на годината, както и за лот 9, който е с приключила отчуждителна процедура и също очаква разрешително.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1128

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1196

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1106

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1176

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1135

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1127

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ