София най-накрая започва три "исторически" пътни ремонта
Трамвайното трасе по бул. "Скобелев" ще бъде преместено най-рано през 2024 г.
/ брой: 169
Деси ВЕЛЕВА
Три пътни трасета в София, превърнали се в "исторически" заради отлагани с години ремонти и строежи, най-накрая ще бъдат започнати от Столичната община. Вчера оттам обявиха конкурс за изпълнители за инженеринг по проектите за 61 млн. лева без ДДС. Изпълнителите ще трябва да проектират и построят улици и съоръжения по три обобени позиции. Първата включва скандалното трамвайно трасе по бул. "Скобелев". За 17,5 млн. лева строителят ще трябва да направи ново транспортно-комуникационно решение по булеварда в отсечката между бул. "Хр. Ботев" до бул. "Витоша", като в проекта се включва и транспортният тунел "НДК". Отделно ремонт по същата поръчка трябва да бъде направен на пътните платна на бул. "Васил Левски" от бул. "Фр. Нансен" до ул. "Граф Игнатиев".
За обекта има изготвен идеен инвестиционен проект, приет през май. Направено е и обследване на покривната плоча на тунела през миналата година и концептуален архитектурен проект през тази година. Цялостната рехабилитация трябва да е готова за 420 дни, което означава, че в най-добрия случай тя ще приключи през 2024 г.
ДУМА припомня, че преди седмица Софийският градски съд отсъди временните трамвайни релси по бул. "Скобелев", които се ползват вече 12 години, да бъдат премахнати до една година. Решението бе взето в полза на живеещите непосредствено до линията, според които шумът и вибрациите от преминаващите трамваи са непоносими. Колективните искове срещу общината са заведени преди пет години. По трасето минават 4 трамвайни линии, в делничен ден - по 28 трамвая на час, а в празнични дни - по 10.
Според новия проект единичният коловоз от южната страна на локалното платно ще бъде премахнат, а ще бъде изграден двоен. Той ще се качва чрез нова рампа по покрива на тунела на НДК и така трамваят ще е отдалечен от жилищните сгради.
Другият "исторически" проект на общината, на който се дава старт, е за изграждане на бул. "Копенхаген" от метростанция 18 в "Младост 3" до бул. "Цариградско шосе" в "Дружба 2". Идеята е двата квартала да се свържат, като по пътя ще върви и трамвай 23. Намерението за връзка между двата района е от десетилетия. Сега за нея са предвидени малко над 33 млн. лева
Третият общински търг е за реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Княгиня Мария Луиза" в отсечката от ул. "Опълченска" до ул. "Козлодуй", за която също се говори от години. За обекта през 2021 г. е изготвен идеен инвестиционен проект. Срещу 10 млн. лева той трябва да се реализира за 270 дни.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.