03 Юли 2024сряда02:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Ремонти запушват Дунав мост край Русе за 2 години

/ брой: 109

автор:Дума

visibility 1532

Аварийният ремонт на Дунав мост при Русе, който започна вчера, ще предизвика огромни тапи на и без това известното с километричните си задръствания съоръжение.
За целта от 11 до 15 юни се променя организацията на движение на Дунав мост при Русе, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". За изкърпването на настилката поетапно ще бъдат затваряни малки участъци, по които ще се извършват дейности, като трафикът ще се пренасочва в свободната лента. Дейностите започват в платното в посока Гюргево от граничния пункт и ще се извършват само през деня. През нощта няма да има ограничения за преминаване през съоръжението. Трафикът ще се регулира от пътни знаци и сигналисти.
В българския участък на моста има огромни дупки, които застрашават движението. Причина за появата им е основно остарелият бетон на панелите. Статистиката сочи, че за денонощие през мостовото съоръжение в двете посоки преминават близо 2800 превозни средства, като голяма част от тях се пада на тежкотоварния трафик.
От въвеждането на съоръжението в експлоатация - преди 70 години ("Мостът на дружбата" е пуснат в експлоатация през юни 1954 г.), досега основен ремонт не е извършван. Преди 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена частично хидроизолацията и асфалтовата настилка.
За потребността от основен ремонт се говори от повече от 15 години. Дори през 2008 г. министрите на транспорта на България и Румъния договориха съвместно да извършат ремонта на единствения тогава мост между двете страни. Румъния изпълни своята част от договорката и през 2015 г. направи основен ремонт на пътната и железопътната част на моста в нейния участък, като това й струваше около 30 млн. евро. България обаче се задоволи с частични ремонти.
По време на основния ремонт строителните работи ще се изпълняват поетапно на участъци, така че превозните средства ще преминават двупосочно в платното, в което не се работи. Трафикът ще се регулира със светофар. Ще се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието, информират от АПИ.
Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др. Изпълнител на основния ремонт на Дунав мост е ДЗЗД „Дунав мост". Стойността му е 44,877 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителните работи по договор е 730 дни.

Тръгват данъчни хайки по курортите на морето

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 123

Всяка шеста фирма у нас е без дейност

автор:Дума

visibility 793

/ брой: 123

Новите ваучери за храна вече са електронни

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 123

Френските леви втори на вота

автор:Дума

visibility 765

/ брой: 123

Зеленски допусна преговори с Русия само с посредник

автор:Дума

visibility 828

/ брой: 123

Сърбия и Китай в режим на свободна търговия

автор:Дума

visibility 783

/ брой: 123

Накратко

автор:Дума

visibility 737

/ брой: 123

Френската изненада

автор:Александър Симов

visibility 871

/ брой: 123

И климатът раздели Европа*

visibility 948

/ брой: 123

Българската корозия

автор:Мартин Карбовски

visibility 794

/ брой: 123

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ