Омбудсман на релси
/ брой: 215
Мнозина видяха плоска пиар кампания в инициативата на омбудсмана Мая Манолова да пътува с обществения транспорт, след като стана ясно, че през следващата година управляващите й отнемат служебния автомобил и шофьора от НСО, с които пътува. Обвиниха я, че вече подготвя почвата за кандидатурата си за кмет на София, за премиер, та дори за президент. Само още за еврокомисар не са я спрягали.
Съвсем отделна тема е, че колата и шофьорът са законово изискване, наследено от Манолова. Функциите на НСО - наследник на някогашното УБО, са въпрос, който подлежи на сериозна дискусия, защото за мен и досега е странно как Доган и Пеевски могат да ползват услугите на службата, а омбудсманът не може. С нетърпение чакам да видя идеите на БСП във "Визия за България" за реформи в сектор "Сигурност" и дали НСО ще продължава да бъде луксозна таксиметрова компания.
Не искам да съм адвокат на Манолова, но я поздравявам за инициативата й да пътува с влакове и автобуси за срещи с гражданите. Без грам сарказъм и типичното английско чувство за хумор, от което на жена ми често й прилошава.
Трябва и други да последват омбудсмана. Би било добре политиците и висшите чиновници да разберат от първо лице колко са важни примерно железниците. И в какво състояние са в момента. Също така - да преценят дали е удачно сливането на двата най-големи автобусни превозвача - Юнион-Ивкони и Етап-Груп. И как това господстващо положение, макар да не е такова според КЗК, би се отразило на цените на билетите. Бих добавил още една тема - много ли е хубаво по вътрешните линии да можеш да летиш от София само до Варна и Бургас, и то само с една компания. Защо никой не отваря и дума за закритите летища в Търговище, Стара Загора, Русе, Силистра и т.н.? Не на последно място - добре ли е градският транспорт в столицата да бъде даван на концесия на спонсори на ГЕРБ. Като един Миролюб Столарски, например (виж стр. 4).
Искам по-често да виждам политици и на велосипед, като в Копенхаген и в Амстердам. Да видят колко е прекрасно по "велоалеите" на София.
И за други неща ще стане дума, но ще спра дотук засега. Има време...