04 Ноември 2024понеделник20:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Точката над И-то

ЕС ще задръсти с реклама най-гледаното време

/ брой: 107

автор:Иво Атанасов

visibility 5435

Ако се съди по сигналите до СЕМ, а и без статистика е ясно, зрителите се дразнят най-много от рекламите - и от съдържанието на част от тях, но най-вече от времетраенето. По закон те могат да бъдат не повече от 20% на час, което означава до 12 минути. Ако продължават по-дълго, регулаторът налага санкции, но дори и когато се побират в регламента, зрителите пак недоволстват, защото се прекъсват филми, концерти, театрални постановки. И като че ли нарочно - все на най-интересното място. Но това не е всичко, както се повтаряше до втръсване в една реклама от последните години. С приетите вече изменения в Директивата за аудио-визуалните медийни услуги, които до септември следващата година трябва да бъдат въведени и в българското законодателство, Брюксел развързва ръцете на телевизиите да правят почти каквото си искат с рекламното време. 20-те процента вече ще се пресмятат не за всеки отделен час, а за два огромни блока - от 0 до 18 ч. и от 18 до 24 ч. Което означава, че 72-те минути във вечерния пояс могат да бъдат сервирани накуп, стига медията да прецени, че така ще печели повече. Или в два блока по 36 минути, или в три по 24.

Всичко това няма да се понрави на зрителя. При предварителното обсъждане на промените имаше много гласове "против", СЕМ дори се обърна с аргументиран призив към нашите евродепутати да работят срещу освобождаването на рекламното време. Действията в тази посока обаче се оказаха обречени - рекламодателите и медийната индустрия излязоха по-силни. За кой ли път се потвърди, че за Брюксел интересите на бизнеса са по-важни от желанията на гражданите. Ето как поддаването на корпоративния натиск работи в ущърб на избирателите. А после лицемерно се чудим на ширещата се апатия и дори негодуваме, когато тук-там тя избие в прекрачващи закона недоволства и внесе смут в евроделниците.

Но и това не е всичко. Да си представим как промените ще се отразят в България. Зрителите сигурно ще недоволстват, но дори не това е най-важното. Над 80 на сто от пазара на тв рекламата у нас се държи от двете големи търговски телевизии. При новите условия делът им вероятно ще нарасне. Като добавим и факта, че целият бизнес изглежда разпределен и че случаен играч почти не може да пробие, става ясно, че най-солидните рекламодатели са все с правителствена благословия, с което телевизиите няма как да не се съобразяват. На всичкото отгоре една от двете най-мощни медии бе купена от възможно най-близки до властта персони и чистката на неудобни журналисти стартира на минутата. Не би било учудващо, ако същата съдба сполети и другата. Нима всичко това ще се отрази положително върху съдбата на словото? Очевидно въпросът е риторичен.

Да добавим и готвеното намаляване на субсидиите за партиите до 1 лев на глас. Самият премиер е наясно, че това ще бъде асансьорът, който ще изкачи милионери във властта. И досега, поне в последните десетина години, който държи парите, той поръчва политиката. Но вече това ще става не иззад кулисите, а пряко. Защото, както призна и финансовият министър, политически модел не може да се прави с един лев.

Ето как колениченето пред бизнеса засяга не само непосредствените интереси на гражданите, но и удря такъв фундамент на демокрацията, какъвто е свободата на словото. А тя е майка на всички свободи. Ако проблемът е само наш, ЕС можеше да ни повлияе да го преодолеем. Лошият пример обаче идва от Брюксел. И първо там трябва да се търси решение.

Други текстове от автора на: www.ivoatanasov.info

Драстичен воден режим в Плевен

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 210

Откриха 463 флакона райски газ в дискотеки в София

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 210

Деца изпаднали в абстиненция след забраната за телефони в училище

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 210

Работодатели оспорват в съда по-високата минимална заплата

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 210

Подписват договор за новите реактори в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 210

ВМЗ-Сопот с нов стар директор

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 210

Предлагат данък върху новите дрехи

автор:Дума

visibility 533

/ брой: 210

Скопие окончателно се ангажира с Коридор 8

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 210

Албанският премиер разгневи Гърция

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 210

Заплашиха съдийка за промигрантско решение

автор:Дума

visibility 460

/ брой: 210

Накратко

автор:Дума

visibility 469

/ брой: 210

Чорбаджийски неволи

автор:Аида Паникян

visibility 462

/ брой: 210

Забрави ли ЕС кой е Б.Б.

автор:Юри Михалков

visibility 483

/ брой: 210

Лицемерие в нещастието

автор:Таня Глухчева

visibility 444

/ брой: 210

Бананова република

visibility 394

/ брой: 210

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ