16 Юли 2024вторник08:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 2428

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

Хора с ниски доходи ще плащат високи цени на водата

автор:Дума

visibility 1170

/ брой: 132

Онлайн сайтове предлагат дрехи с олово и токсини

автор:Дума

visibility 1088

/ брой: 132

Магистрала "Хемус" поскъпва с милиони

автор:Дума

visibility 1112

/ брой: 132

ЕК одобри 142 млн. евро помощ за фирмите, осигурили газ в кризата

автор:Дума

visibility 1132

/ брой: 132

Гореща вълна и пожари обхванаха Балканите

автор:Дума

visibility 1205

/ брой: 132

Германия удължава граничните проверки

автор:Дума

visibility 1248

/ брой: 132

Италия освободи индийци, работили като роби

автор:Дума

visibility 1127

/ брой: 132

Преустановиха преговорите за примирие в Газа

автор:Дума

visibility 1140

/ брой: 132

Дано се замислят!

автор:Таня Глухчева

visibility 1236

/ брой: 132

Квантов ВИП

visibility 1148

/ брой: 132

БСП даде заявка да бъде гарант на Конституцията

автор:Дума

visibility 1114

/ брой: 132

В очакване на Конституционния съд

автор:Дума

visibility 1161

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ