Политиката е устойчива на финансови кризи
Кандидатите за Сената и Конгреса на САЩ са събрали 1,2 милиарда долара за предизборна кампания
/ брой: 206
Кандидатите за Сената и Камарата на представителите на американския Конгрес са събрали досега общо 1,2 милиарда долара за финансиране на предизборната кампания, съобщи Асошиейтед прес. Така сегашните претенденти изпреварват по събрани средства участниците в последните три кампании за парламентарни избори през 2008, 2006 и 2004 г., посочва АП.
Очевидно политиката е бизнес, устойчив на финансови кризи, изтъква агенцията. Рекорди по набиране на средства бележи и надпреварата за избор на губернатори в 37 щата.
Милионерката Мег Уитман от Републиканската партия води класацията с инвестирани собствени 104 милиона долара в предизборната й кампания.
Острите вътрешнопартийни боричкания за номинации е надпреварата за близо 100 места в Камарата на представителите, големият брой свободни кресла на губернатори и конгресмени и започналите отрано нападки между основните партии засилиха търсенето на пари за финансиране на кампаниите. Допълнителни стимули бяха създадени с решение на Върховния съд на САЩ, който по-рано тази година разреши на корпорациите и профсъюзите да участват в кампаниите на кандидати за президент и за членове на Конгреса. С решение на съд от по-ниска инстанция бе разрешено на частни лица да инвестират неограничени суми в независима изборна реклама, посочва Асошиейтед прес. Засега корпорациите се въздържат от открито участие в политиката чрез предоставяне на средства.
Традиционният подход е да се финансират търговски асоциации като Търговската камара на САЩ, която има право да поръчва избор на реклама, в повечето случаи без да разкрива кои са дарителите. Пари отиват и в организации, борещи се за определени каузи, например против абортите. Миналата седмица в САЩ се появи първата реклама, финансирана от група, обявила се против абортите, която призовава да бъде провален изборът на известен с либералните си възгледи кандидат, посочва Асошиейтед прес.