Има ли в България жп транспорт?
/ брой: 105
На 26 април, когато на Централна жп гара София се произнесоха куп хвалебствени слова за ремонта, ми се наложи да пътувам до родния си край. Купих си билет за бързия влак София-Видин (пътувам до гара Брусарци). По разписание влакът тръгва в 16,45 ч. Тръгна с 18 минути закъснение. Нищо, рекох си. Ще навакса.
На гара Лакатник спря. Престоя 18 минути. Никой не казва защо. Нямаше нито насрещен, нито изпреварващ влак. Продължихме до гара Мездра. Там някъде след 30 минути престой ни казаха, че локомотивът се е развалил и се чака да докарат отнякъде друг. На 43-та минута от престоя ни дойде товарен влак. Взеха локомотива от този влак и продължихме. В Брусарци вместо в 20,04 ч., пристигнахме в 21,27 ч.
На другия ден, 27 април, тръгнах обратно за София. Влакът от Видин пристигна навреме на гара Брусарци. Вместо да тръгне по разписание в 13,57 ч., тръгна с 9 минути закъснение (нищо работа). Стигнахме гара Бойчиновци. Там престояхме "само" 1 час и 18 минути. Причината? Нямало ток в контактната мрежа!
Може би щях да оставя без внимание това мое пътуване, ако:
1. Миналата година през м. юли не си купих билет за влака от Брусарци до Лом и ни извозиха с автобуси. Причината - нямало локомотив.
2. Ако след продължилия 2 години и нещо ремонт на Централна жп гара София работеше поне един ескалатор и не видях довършителни работи.
3. Ако вместо в тези излетни вагони (до 20-30 км) се возех в нормални вагони с обособени купета.
4. Ако не възникна въпросът: Ако пътувам до Монтана или Лом, какво ще правя на гара Бойчиновци или гара Брусарци, след като тамошните влакове вече са заминали? И там разстоянието позволява да взема такси, то какво ще направя, ако пристигна в София с час и половина закъснение, а влакът за Димитровград или Бургас е заминал?
И тъй, господа Борисов и Московски, има ли в България жп транспорт? А да сте чували нещо за вагоностроителен завод в гр. Дряново?
Лукан Каменов, София