14 Август 2024сряда06:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Доказани истини

/ брой: 10

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3035

Евгени ГАВРИЛОВ


Служебният регионален министър Иван Шишков за пореден път подхвана темата за качеството при изграждането на магистрала "Тракия". В телевизионно студио по късна доба той донесе тест от проверка на регионалното министерство за материалите, вложени при строителството на втори и трети лот на аутобана. Шишков постави на масата т.нар. ядка - специално изкопана част от пътя, която трябва да покаже реалното съдържание на настилката. Проверката, която цитира министърът, не е нова, а от октомври м.г. При нея стана ясно, че липсват между 12 и 17% от асфалта, който би трябвало да бъде вложен във втори и трети лот на пътното съоръжение. А тази ядка показва следното - по проект асфалтът трябва да е 220 мм от трите пласта на настилката. Той обаче е между 185 и 190 мм. Стойността на двата участъка бе около 133 млн. лева. И тук възниква големият въпрос: защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?

Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата, може би съзнателно, политика на правителствата на ГЕРБ в този емблематичен за тях сектор. Опитите на някогашния премиер Борисов да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, излязоха солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се в тази област корупция, за която няма по-показателен пример от това, което се случи с другата магистрала - "Хемус". Уредените за определени фирми търгове станаха всекидневие при порочното управление на Меси от Банкя. 

На тези фиктивни търгове строителните фирми надцакваха с безумно ниски оферти, а резултатът е некачествени пътища. Които много скоро след откриването отново трябваше да се ремонтират. Всъщност това нямаше никакво значение. Важното бе да има поводи за рязане на ленти. Така някогашната власт на практика доказа, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. В част от случаите проблемът не бе в изпълнителите на проектите, защото те бяха поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. 

Още през далечната вече 2011 г. социалистите бяха първите, които алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали. Че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Години по-късно, през 2018-а, БСП алармира и Брюксел за поразиите с българските пътища. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Нова партия се включва в стартиращото ляво обединение

автор:Дума

visibility 18

Жените са с по-ниски обезщетения за безработица

автор:Аида Паникян

visibility 504

/ брой: 153

Всяка трета медицинска сестра е в пенсионна възраст

автор:Дума

visibility 563

/ брой: 153

Мощен взрив стресна Бургас

автор:Дума

visibility 653

/ брой: 153

2300 лева средна работна заплата у нас

автор:Дума

visibility 532

/ брой: 153

Готвят лицензиране на гориво от "Уестингхаус" за VІ блок

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 153

"Активни потребители":

автор:Дума

visibility 785

/ брой: 153

Нов пожар в РСМ до нашата граница

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 153

ЕС критикува Скопие за диалога със София

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 153

Новият лидер на "Хамас" иска преговори с Израел

автор:Дума

visibility 522

/ брой: 153

Накратко

автор:Дума

visibility 1351

/ брой: 153

От панталона до заплатата

автор:Аида Паникян

visibility 709

/ брой: 153

Примитивна пропаганда

visibility 765

/ брой: 153

Деформирани представи

visibility 727

/ брой: 153

Благодарим ви, че ни отсрамихте!

автор:Нешка Робева

visibility 509

/ брой: 153

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ