17 Септември 2024вторник11:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Метрото не е удобство за всекиго

/ брой: 30

visibility 524

Галина Горанова

След еуфорията от пуска на втора линия на Софийското метро идва ред и на равносметката от постигнатото. Днес софиянци могат да пресекат целия град за 30-40 мин. - нещо което преди им костваше цели часове. Разбира се, има дестинации, които не са облагодетелствани от това удобство, и такива, които дори са станали по-сложни от преди появата му.
Да вземем например кварталите "Свобода", "Момкова махала" и "Толстой". С автобус 85 се стигаше за около 15 мин. до Лъвов мост или до Сточна гара, като бе необходимо да се използва само тази линия. В момента този автобус се движи вместо на 5-7 на 15-20 мин., което означава, че в конкретния район гражданите, ползвайки линия 85, могат да стигнат до центъра вместо за 15-20 мин. за 30-40 мин. Те имат втори вариант - да се пренасочат към метрото. Но в този случай са им необходими две превозни средства, като с чакането и прехвърлянето се получава пак същият резултат - 30-40 мин. Това се отнася за тази част на града, която познавам лично. Вероятно положението е същото и за други квартали.
Наистина е приятно да се пътува в метрото. За съжаление обаче то не е особено удобно за онази немалка част от гражданите, за чийто транспорт поне до метрото никой не мисли. Да не говорим за хората със специални потребности. Спирам се на тази болна тема, защото от години отношението към хората с увреждания се променя в цял свят, макар бавно и трудно. Да, те са осигурени от държавата. Имат привилегии, които, уви, не променят изолацията им. Нямам намерение да правя паралел между това какво се прави у нас и в другите държави в това отношение, защото ние винаги се оправдаваме, че сме бедни. Истината е, че не е толкова важно колко средства имаме, а как ги управляваме, включително и в този случай.
Сигурна съм, че на архитектите, проектантите и строителите на метрото никога не им се налагало да преминават подобни съоръжения, придружавайки хора на инвалидни колички или незрящи. В противен случай те биха помислили сериозно как да изградят такъв колосален проект наистина достъпен за всеки. А що се отнася до създателите на Софийското метро, те вероятно не са си направили труда да се осведомят, че в София живеят малко над 17 000 души с увредено здраве, над 90%, които ползват придружител.
В Софийското метро има асансьори, в които на бутоните за етажите цифрите са изписани и на Брайл, но когато се влезе вътре, няма нито насочващи зумери, нито указателни пътеки, по които да се ориентират незрящите. Училището за незрящи и с увредено зрение деца се намира в кв. "Надежда", точно до последната спирка на автобусна линия 85 от едната страна, а от другата - метростанция "Бели дунав". В него се учат деца от целия град, които ние бихме искали да възпитаме да бъдат отговорни и полезни както за себе си, така и за обществото.

 

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 499

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 541

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 579

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 533

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1772

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 663

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 908

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 963

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 555

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ