09 Април 2025сряда02:28 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Голяма част от българските инфлуенсъри не плащат данъци

/ брой: 61

автор:Дума

visibility 15118

Голяма част от българските инфлуенсъри не декларират своите доходи и не плащат задължителните данъци. Това са установили при обмена на данни с различни глобални и социални платформи от Националната агенция за приходите (НАП). Оттам са посочили през economic.bg, че в момента текат групови обмени с други държави за конкретни платформи, като "в резултат на възложени контролни производства" са установили "значителен процент на задълженията от лицата, получаващи доходи от платформи, например от TikTok“.
От агенцията са уточнили, че при определянето на това кои лица следва да бъдат считани за инфлуенсъри, те използват различен набор от инструменти и ресурси. Това включва "статистически сайтове за проследяване на растежа в различни социални медии; статии за влиянието на инфлуенсърите; сайтове, предлагащи реклами чрез инфлуенсъри“ и много други. В същото време обаче не може да се каже точно колко са създателите на онлайн съдържание в страната. Трудно може да се определи точен брой на инфлуенсърите в България, тъй като това е непрекъснато променяща се величина. НАП черпи информация за тях от различни източници“, казват от приходната агенция.
Отделно, като фактор трябва да се вземе предвид, че някои от тях създават съдържание за няколко платформи - например Instagram и Youtube, или Youtube, Instagram и TikTok, и други.
През декември м.г. от агенцията напомниха на над 900 българи, създаващи само съдържание за възрастни, да декларират своите доходи. Според данните на НАП тези лица са получили около 14 млн. лв. за общо 5 години, като 20 от тях са генерирали доход от 8,5 млн. лв. в периода от 2020 г. до първите три месеца на 2023 г. Ако към тях се причислят и инфлуенсърите в различните социални мрежи, техният брой в България със сигурност надхвърля 1000 души, но реалният брой не е ясен. За сравнение, страната в Европа с най-малък брой инфлуенсъри, според проучване на Influencity, е Люксембург, където те са 1229 души към 2022 г. Самото проучване обаче определя като инфлуенсър всеки, който насърчава покупката на даден продукт или услуга, на възраст 18 години, с публичен профил с над 1000 последователи.

Данъчните затягат контрола върху търговията с автомобили

автор:Дума

visibility 1233

/ брой: 65

БАБХ започва масови проверки преди Великден

автор:Дума

visibility 1116

/ брой: 65

Цената на литър бензин пада до 2,50 лв.

автор:Дума

visibility 1575

/ брой: 65

Вучич избра лекар за премиер на Сърбия

автор:Дума

visibility 1302

/ брой: 65

Йозел оглави водещата опозиция в Турция

автор:Дума

visibility 1246

/ брой: 65

Лошо време и сняг в Югоизточна Европа

автор:Дума

visibility 1174

/ брой: 65

Накратко

автор:Дума

visibility 1565

/ брой: 65

Политическа абстиненция

автор:Александър Симов

visibility 1645

/ брой: 65

Празни обороти

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1566

/ брой: 65

Нови цени на топлото в София?

visibility 1593

/ брой: 65

Промени в паричната политика у нас след приемане на еврото

автор:Дума

visibility 1473

/ брой: 65

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ