Потребителски организации скочиха срещу “Temu” и “Shein”
/ брой: 143
Китайските платформи “Temu” и “Shеin” продават токсични продукти и манипулират потребителите. Използват манипулативни практики, които са в противоречие с актуалното европейско законодателство. Това е част от мотивите, с които Европейската потребителска асоциация (BEUC) и още 18 национални организации, които подадоха жалби до компетентните национални органи срещу нашумелите платформи.
"България също е част от сигнализиращите за нередности", твърди основателят на “Ние потребителите” Габриела Руменова.
“Причини за жалбата от нашата страна са наличието на опасни химични вещества в някои продукти, които могат да увредят здравето на потребителите, както и нелоялни търговски практики, свързани с подвеждащи намаления”, обясни тя.
В Германия пък са отчели, че пишещите отзиви под продуктите не са клиенти, което също нарушава европейските закони. Скрито е и, че представените атрактивни отстъпки от 90+ процента са само за първа поръчка на нов клиент”, разказа още Руменова. Тя обясни още, че тези икономически оператори трябва да имат свой представител в ЕС, който да гарантира, че пуснатите в продажба продукти са преминали успешно тестовете за съответствие с европейското законодателство за безопасността и който да съдейства за изтеглянето на рискови стоки.
"2,7 млрд. пратки са влезли от Китай без мито в ЕС за последната година", съобщи председателят на Асоциация “Активни потребители” Богомил Николов. Той е категоричен, че платформите се възползват от липсата на облагане с мито на дребни пратки от трети страни.