13 Ноември 2024сряда01:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България.

Напразни надежди

/ брой: 139

автор:Евгени Гаврилов

visibility 8474

Годината е 1993-а. През есента, недалеч от границата с България на македонска територия има необичайно оживление. Започва церемонията, свързана с първата копка на жп връзката между двете държави. Тогавашният македонски премиер Бранко Цървенковски, който е в предизборна кампания, заравя специална капсула с послание за следващите поколения. И след това - 30 години тишина. Когато служебен премиер у нас беше Гълъб Донев имаше римейк на този стар филм, разбира се, с други артисти.  Донев и колегата му от Северна Македония Димитър Ковачевски пак дадоха старт на строителството на прословутия Коридор 8, част от който е и нарицателната жп връзка между двете държави. Коридорът трябва да свърже Бургас с албанското пристанище Дурас. Вече два програмни периода (2007 - 2020 г.) България реконструира железницата между София и Бургас, като това ще продължи и през настоящия програмен период до 2027 г. Но дори и тогава е спорно дали ще е готов железният път от българска страна, ако  темповете, с които се работи през последните 7 години останат същите.
Към момента от македонска страна от жп линията е построена отсечката между Скопие и Куманово. Строи се и участъкът Куманово - Беляковце, където работата продължава вече седма година. Отсечката ще погълне 40 млн. евро. Най-скъп и труден обаче е последният участък от Крива паланка до българската граница, който е и най-къс. Той е с дължина 24 км и преминава през планински терен, където трябва да бъдат изградени 40 тунела. Към тях трябва да бъдат прибавени и мостовете, с които съоръженията доближават общо сто. Това е и една от причините жп линията да остава само мечта вече трети век. И вчера, след изразената позиция от сегашния премиер На Северна МАкедония Християн Мицкоски тази мечта отново беше пратена във фризера. В телевизионно интервю той каза, че част от проектите, за които се очаква европейско финансиране, започнати от предишното правителство на Северна Македония, не могат да бъдат изпълнени. Той посочи за пример посочи жп линията към България, основен елемент от транспортен Коридор 8. Според Мицкоски жп връзката "завършва в задънена улица, в полутунел, без предвидимост как ще продължи по-нататък до Черно море, със санкции, които могат да достигнат до 750 милиона евро”.
Към техническите причини за поредния отказ на Скопие трябва да бъдат прибавени и геополитическите. Развитието на събитията около проекта навеждат на мисълта, че не бива да се гледа с прекомерен оптимизъм на възможността бързата връзка да се случи и през този век, въпреки безбройните първи копки, които са направени досега. Защото докато в международен план на Балканите доминира оста Москва - Белград - Атина, жп линия София - Скопие няма да има. А за широката публика остават само напразните надежди, старите филми и церемониалните първи копки, които нямат абсолютно никакво значение.

Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 216

Индустрията ни с първия ръст от 20 месеца

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 216

Бюджет с 3% дефицит и пакет от мерки ще внесе служебната власт

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 216

Над 17% от работещите в ЕС са били с временни договори

автор:Дума

visibility 759

/ брой: 216

Кремъл отрече за разговор Тръмп-Путин

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 216

В РСМ очакват скоро промени в конституцията

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 216

Вотът на доверие към Шолц преди Коледа

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 216

Преходният съвет на Хаити уволни премиера

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 216

Изолация и безсилие

автор:Александър Симов

visibility 733

/ брой: 216

Да направим крачка назад, за да вървим три напред като общество

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 216

България се нуждае от връщане на държавността

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 216

Време е Борисов и Пеевски да бъдат изолирани от властта

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ