20 Август 2024вторник16:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ЖП ала-бала

/ брой: 239

автор:Мая Йовановска

visibility 956

Преди повече от три години бившето вече правителство на ГЕРБ тури за министър на транспорта "шлифования камък" Росен Желязков, който обиколи доста ведомства като верен на Борисов човек. Тогава той публично обеща по-добро бъдеще на БДЖ, че даже обяви, че влаковете ще заемат мястото си на гръбнак на траспортната мрежа. Това последното е доста интересно предвид състоянието на железницата ни към ден днешен и в светлината на това, че 2021 г. бе обявена за европейска година на железопътния транспорт.

Един още по-стар министър - Московски, оправда навремето даването на концесия на летище София с това, че част от парите щели да отидат за модернизация на БДЖ. И такава модернизация последва, че ум да ти зайде. То бяха амбициозни обещания за поръчки за купуване и ремонт на безумно остарелите ни влакове, които една след друга се разсъхваха.

След поредна проверка на настоящия транспортен министър Христо Алексиев стана ясно, че през миналата седмица два одитни доклада за това как се изпълняват договорите на БДЖ за ремонт на мотриси и вагони с "Алстом" и завода в Дряново са изпратени на прокуратурата. Става въпрос за съмнения за некачествен ремонт за над 160 млн. лв. Какво ще последва от това, предстои да разберем, предвид факта кой оглавява обвинението. Но това е поредният скандал в закъсалата ни железница.

Последни данни показват слабо възстановяване на пътническите жп превози, което се случва след спад от над 20% през миналата година като резултат от КОВИД-пандемията, повлияла сериозно на всички видове транспорт. Лошото положение на железницата ни обаче беше още отпреди пандемията. Това е 50-годишно дъно на пътниците, постоянно закъсняващи и авариращи влакове, ниско качество на услугите... И както се оказа след онези бодряшки обещания отпреди три години, стигнахме до там, че положението, в което новото правителство ще трябва да поеме железницата, е почти катастрофално. Всичко е било ала-бала.

 

 

Двойно по-ниски добиви от слънчоглед

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 158

Повече пари за изостаналите райони искат фермери

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 158

Ядем грузински сафрид и турски калкан

автор:Дума

visibility 556

/ брой: 158

Експерт: Възможно е ново поевтиняване на горивата

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 158

Проливни дъждове и наводнения в Европа

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 158

Oсвободиха четирима българи на Халкидики

автор:Дума

visibility 570

/ брой: 158

Над 300 мигранти за ден в Испания

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 158

Украйна отново въведе режим на тока

автор:Дума

visibility 539

/ брой: 158

Маймуната и ядреният реактор

автор:Александър Симов

visibility 596

/ брой: 158

Къде гледа БНБ?

автор:Нора Стоичкова

visibility 635

/ брой: 158

Безработица: Ефектът на еврозоната

автор:Гарабед Минасян

visibility 548

/ брой: 158

Възможен ли е компромис по сделката с "Боташ"

visibility 588

/ брой: 158

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ