27 Септември 2024петък02:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Светът е малък

Прах в очите

/ брой: 219

автор:Николай Коев

visibility 3942

Виждате ги всеки ден. Отрудени хора на средна възраст и отгоре, често пенсионери, но и младежи от обикновени семейства. От онези "наследници", които са далеч от благините на реституцията, приватизацията, бизнеса, спекулата, престъпността... Обикалят около единствената си придвижваща се собственост, която по принцип рядко се движи поради липса на пари за бензин. Но се грижат да бъде с изряден двигател и що-годе приличен външен вид. Защото това е възможност да ползват автомобил при необходимост с твърде ограничен годишен пробег. Маршрутите са до училището на детето, до родното място, при нужда до поликлиника или болница, до пазара, но само в периода на туршиите и зелето. Тези вехти труженици на четири колела не познават пътя до гръцките курорти, не са арогантни престъпни участници в движението. Знаят си възможностите и по правило са най-толерантни. 

Естествено става въпрос за онези стари автомобили, за многобройните шофьори у нас и техните семейства, които сега ще попаднат  под ударите на поредното ГЕРБ-ерско безумие. Оказва се, че точно те са най-големите виновници за мръсния въздух у нас. Защото карат от дъжд на вятър своите МПС-та, анатемосани от попадналите сега във властта като неекологични. Точно обикновените и непривилегировани хора ще плащат по-висок данък като замърсители.

"Как е възможно да ни тровят без Евро-4, 5 или 6", роптаят от самоподгряващите се кожени седалки на луксозните си автомобили за хиляди лева избраници на съдбата. Но отхвърлят лекомислено облекчения за масовите коли с монтирани газови инсталации с доказано нисък процент на вредни газове. Защо ли? Ами по простата причина, че най-лесно е да съдереш още една кожа от българските граждани с ограничени финансови възможности. А се забравя, че София и другите по-големи градове извън централните си части са потънали в мръсотия и изобилие от наистина вредни фини прахови частици. И като духне вятърът, вдига всичко - от разнебитените и липсващи тротоарни плочки, та до потъналите в прах улички. Сега остава точно в ТЕЦ София ГЕРБ да натресат и иначе необходимата инсталация за преработване на отпадъци в RDF гориво, та съвсем да ни екологизират в края на злополучното си управление. 

Пълна амнезия имат седящите на самоподгряващите се кожени седалки. Някои от тях може и да си спомнят, че в България преди три десетилетия се миеха всеки ден улиците през нощта. И то ръчно, а не с машините за обиране на едрите боклуци край бордюрите. Пак тогава, навсякъде в големите градове, имаше много повече зелени площи, детски площадки и въздух между жилищните сгради. А не както сега строителни спекуланти и властници да завземат арогантно всяко парче земя с подкупи или по партийна линия. Трябва ли да се учудваме тогава, че в София чистият въздух е дефицит, когато свободният му достъп до хората се спира от бетонни стени и остъклени архитектурни безумия. Когато непрестанните ремонти на ремонтите бълват мръсотия.

Не за всичко са виновни старите автомобили. Тези над два милиона български граждани трябва да платят сметката за безхаберието. Защото кожените самоподгряващи се седалки трябва да са сами по улиците и магистралите. И да не им се пречкат разни там пърпорещи "кошници" по на 15 и повече години. Ето това е странната логика на имащите и отношението им към все по-нямащите също български граждани. Но май критично много станаха гладните в ГЕРБ-ерската ера. Които все повече се нуждаят от чист политически въздух, а не от озонирана пропаганда и управленски безумия с дъх на много, ама на много фини частици.

Абе, прах в очите. Отново!?

 

Безплатни прегледи във ВМА за Деня на сърцето

автор:Дума

visibility 3

Как да подадем сигнал до КАТ?

автор:Дума

visibility 235

Габриел Вълков: БСП подава ръка на младите хора в България

автор:Дума

visibility 418

Държавният договор за превоз на пътници с БДЖ ще бъде удължен

автор:Дума

visibility 488

/ брой: 183

Изкуственият интелект е заплаха за работните места

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 183

Брюксел разреши продажбата на Йетел

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 183

БНБ предупреди за риск пред банковата система

автор:Дума

visibility 462

/ брой: 183

Гърция и Турция заедно срещу трафика на хора

автор:Дума

visibility 510

/ брой: 183

Изпълнили сме всичко за Шенген

автор:Дума

visibility 619

/ брой: 183

България домакин на учение на НАТО

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 183

Богоугодно

автор:Мая Йовановска

visibility 1648

/ брой: 183

Майка плаче...

автор:Боян Дуранкев

visibility 1482

/ брой: 183

За тежките комплекси на македонците към България

visibility 471

/ брой: 183

Бедността като свинско със зеле

автор:Аида Паникян

visibility 597

/ брой: 183

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ