07 Ноември 2024четвъртък10:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Има ли бъдеще железницата

/ брой: 290

автор:Мая Йовановска

visibility 1723

Управляващите подписаха вчера меморандум със Световната банка, чрез който ще бъде уредено финасовата институция да ни отпусне 600 млн. лв. Това означава нови дългове за държавата, и то към Световната банка, откъдето впрочем дойде Симеон Дянков. Твърди се, че тези пари ще бъдат използвани за съживяване на железопътния сектор, като ще отидат в двете компании - БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура". Заемът е "срещу реформи". Какво се крие всъщност зад споразумението за "реформи" със СБ? От месеци синдикатите алармират, че това не означава нищо освен яки съкращения на железничари. Очаква се за няколко години 9000 да загубят работата си, а вече 3000 останаха на улицата. Че на управляващите не са им необходими железничари, вече е повече от ясно, защото иначе щяха да си сложат за ръководители специалисти, дето разбират от тая работа. Самият транспортен министър Цветков вчера се опита да заобиколи темата със съкращенията, като нарече предстоящята социална брадва оптимизация.
От числата, които бяха оповестени, стана ясно и друго - че няма да има никакви реформи в мъчещите се да оцелеят години наред БДЖ и НКЖИ, а парите ще хвръкнат за покриване на стари задължения. А те са - загуби за 218 млн. лв., задължения към банките от 572 млн. лв. и още 171 млн. лв. към доставчици. И какво излиза - заем от 600 млн. лв. срещу дългове от близо 1 милиард. Кой кого ще погълне? И за какви реформи въобще ще стигнат парите, след като у нас 80 на сто от железния път е за основен ремонт, а влаковете са в плачевно състояние?
Всичко това се случва в навечерието на готвената от синдикатите ефективна стачка, която се очаква около Нова година. Хората, работещи в бранша, са против държавата ни да се зароби с такъв меморандум. Тежестта от последиците на подобно споразумение едва ли ще е само в огромните съкращения, защото тези хора отговарят за безопасността на движението и за живота на всички нас.
Управляващите са се заели и с друга реформа - да направят холдинг. От цялата работа намирисва на бъдеща приватизация на печелившите товарни превози. А именно те хранят железницата. И ако държавата остане само с пътническите превози, то на по-късен етап нищо чудно те да бъдат закрити. Защото отдавна я има възможността, ако някой частник иска, да може да получи лиценз за пътнически превози. От всичко, което се случва след идването на Борисовото правителство, личи пълно безхаберие за бъдещето на железницата. А дали някой е имал интерес от цялата тази работа, ще разберем след време.

Задава се тотална водна криза

автор:Дума

visibility 974

/ брой: 212

КЗП подхваща фирмите за бързи кредити

автор:Дума

visibility 903

/ брой: 212

БДЖ обещава да не закрива линии

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 212

Президентският вот в САЩ започна без победител

автор:Дума

visibility 857

/ брой: 212

Скопие злобее срещу българската памет

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 212

Истинската червена линия

автор:Александър Симов

visibility 707

/ брой: 212

Инвестиция в бъдещи визионери

visibility 775

/ брой: 212

Америка се готви за бунтове и анархия след изборите

visibility 988

/ брой: 212

Слугинаж

автор:Евгени Гаврилов

visibility 729

/ брой: 212

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ