09 Ноември 2024събота18:05 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

Омбудсманът:

GSM операторите прибират големи неустоики

Гиньо Ганев предлага компаниите да уведомяват потребителите с есемес, когато изтича срокът на договора, а не да го подновяват автоматично

/ брой: 142

автор:Дума

visibility 6252

Все повече жалби, че мобилните оператори нарушават правата на потребителите със срочните договори, получава омбудсманът на Гиньо Ганев и Асоциация "Активни потребители", съобщиха от неправителствената организация. Едно от основните оплаквания е, че "Виваком", "Мобител" и "Глобул" създават затруднения при прекратяването на изтичащия договор за доставка на услуги и подновяват автоматично срочния договор за същия срок и при същите условия. Ако абонатът упорства в отказа си, му се начисляват нереално високи неустойки с оправдание за нанесени на съответния оператор пропуснати ползи, които обаче съвсем не са толкова, колкото им взема телекомът. След проверка на сигналите обмудсманът е стигнал до изводите, че операторите на мобилни и интернет услуги нарушават правото на избор на потребителите и прилагат методи, които затрудняват клиентите да прекратят договорите си.
Случва се например служителите да регистрират със закъснение подадено от абоната в срок предизвестие. Някои оператори изискват допълнителни действия по прекратяването, които не са посочени в индивидуалните договори, упорито и нежелано увещават клиентите си или им дават невярна и заблуждаваща информация. Чрез тези действия компаниите злоупотребяват с влиянието си и натрапват на потребителя търговско решение, което той иначе не би взел без подобни агресивни или заблуждаващи търговски практики, се посочва в констатациите на омбудсмана.
Ако клиентът не е доволен от услугата и се откаже от договора в първия месец след подновяването, трябва да плати санкция от 12 или 24 месечни вноски, без да е ползвал услугата. Неустойката е несъразмерно висока спрямо щетите, които операторът би претърпял. С автоматичното подновяване потребителите получават същата услуга на същите цени, а доставчиците не генерират нови разходи, нито алтернативни загуби поради смяна на тарифен план или друга причина, аргументира се защитникът на обществените интереси.
Мобилните оператори злоупотребяват с икономическото и информационното си превъзходство, смята омбудсманът и сезира за това икономическиая министър, КЗК, КЗП и самите телекоми. Той им препоръчва вече при сключването на договорите да изискват изрично съгласие на абоната относно допълнително предлаганите услуги и продължаването на договора, вместо да прилагат досегашния изричен отказ. Операторите трябва да напомнят на абонатите си (например с есемес), когато срокът на договора им изтича, както правят за дължимите сметки, смята омбудсманът. При предсрочно прекратяване на подновен срочен договор от страна на потребителя, неустойката да бъде съизмерима с щетите, които компанията би понесла, предлага още Гиньо Ганев.
От "Виваком" съобщиха по-късно, че те нееднократно са заявявали своята твърда позиция за отпадане на клаузата за автоматично подновяване в договорите за телекомуникационни услуги. От дружеството посочват, че те са единственият оператор на пазара, който за част от услугите си не обвързва клиентите си с подобна клауза. Според "Мобилтел" автоматичното подновяване на срочните договори за нов срок гарантира на потребителите, че ще продължат да ползват избраните от тях услуги при същите преференциални условия. Тъй като всяка от страните може да отправи предизвестие за прекратяване на договора, не би могло да се твърди, че автоматичното подновяване води до нарушение на изискването за добросъвестност или до неравновесие между правата и задълженията на двете страни, смятат от "Мобилтел".

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ