15 Август 2024четвъртък12:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3899

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

Харчим една трета от доходите за храна

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 155

Oбискираха имоти на бизнесмена Румен Гайтански - Вълка

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 155

Партия "Подем" се включва в лявото обединение

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 8

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 10

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 7

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 9

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 7

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ