Най-голям дял от жалбите в Комисията за финансов надзор - 60%, са насочени към застрахователния сектор. Това показва информационният бюлетин на КФН, в който обобщава постъпилите жалби от потребители на небанкови финансови продукти и услуги за първото тримесечие на 2025 г.
Следват осигурителният с 8% и инвестиционният сектор с 6%. Важно е да се отбележи, че около 25% от жалбите не попадат в регулаторния обхват на КФН.
Бюлетинът ще се издава всяко тримесечие, за да информира потребителите за тенденциите в жалбите, включително основните поводи за тях.
Най-честа причина за подаване на жалби в застрахователния сектор са застраховка "Гражданска отговорност" и имуществена застраховка "Автокаско". ГО е задължителна за всички собственици на МПС, а "Автокаско" е сред най-често сключваните доброволни застраховки от потребители.
При здравните застраховки най-често потребителите се жалват от отказ за изплащане на обезщетение при застрахователно събитие, свързано със заболяване, диагностицирано преди началото на застрахователния договор.