15 Август 2024четвъртък19:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На гол тумбак...

/ брой: 42

автор:Мая Йовановска

visibility 2687

Доста време у нас любимец на властта беше автомобилният транспорт. Как беше обгрижван от държавата, е друг въпрос, но заради тази политика не трябва да се учудваме, защо и как железопътния транспорт у нас беше буквално съсипан. Независимо, че всяка поредна нова власт публично си късаше косите до какво дъно е докарано БДЖ и обявяваше подобряването му за свой приоритет, превозвачът продължава да затъва.
В последно време започва да се откроява нова тенденция - демонстрира се нежна любов към електротранспортните средства. Това е съвсем в духа на всеобщата европейска, без извинение, екопростотия. Колите с двигатели с вътрешно горене са заклеймени като най-големите екозамърсители. Цялото това безумие се простира доста по-надалеч, особено на родна почва и при скромните ни финансови възможности. Докато заради недостига на ток в богата Европа започнаха да пускат спрени вече тецове, а у нас бързаме да хлопнем кепенците на действащи централи.
Тези дни финансовият министър Асен Василев обяви, че държавата ще търси финансиране от Европейската инвестиционна банка, сиреч заем, за създаването на държавен фонд за покупка на електробуси. Тези возила щели да са за общините. И докато изчисленията за замърсяването, което идва от двигателите с вътрешно горене, обикновено е калкулира в края на тяхната експлоатация, то замърсяването от електромобилите е още при производството на техните батерии.
Василев хвали Столична община, която вече има договор за подмяна на старите си автобуси с електробуси. А пък разходите за поддръжката на новите возила, щели да са 10 пъти по-ниски от тези на старите, прехласва се министърът.
И първокласник може да направи сметка колко огромна е финансовата разлика, за да стигнеш до тези 10 пъти по-ниски разходи. Да не говорим до къде сме го докарали със зарядните станции и най-вече - какво е качеството на родите пътища.
Едно ново лоби набира сила и не му пука, че подобна инвестиция е "на гол тумбак - чифте пищови". Нали масрафа ще е за наша сметка!

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 953

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 836

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 746

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 465

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ