18 Октомври 2024петък15:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Борислав Гуцанов: Не е нормално никой да не е понесъл отговорност за кражбите от АМ „Хемус“

Липсата на свързаност в Северна България е един от най-сериозните проблеми днес, посочи зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов

автор:Дума

visibility 5742

„Кога ще се произнесе прокуратурата по дадените над 1 млрд. лв. предварително авансови вноски и не построено нищо по АМ „Хемус“? И защо тези средства бяха дадени без да има разрешително за строеж? Това е големият въпрос, на който днес трябва да се отговори.“ Това заяви председателят на ПГ на „БСП за България“ Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна.

По време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по темата, той отчете, че има определен напредък по изграждането на магистралата, но не е нормално толкова години да не може да бъде завършен един от най-важните стратегически проекти за България.

По думите на Гуцанов XXI век е векът на високите технологии и на инфраструктурните проекти. „По това ние драстично изоставаме и се вижда липсата на държавност. Не е нормално да няма завършена автомагистрала, която няма и 450 км и да няма никой, който да е понесъл отговорност през всичките тези години за безкрайните безхаберия и кражби“, подчерта социалистът.

Той повдигна и темата за магистрала „Черно море“, която според него трябва да бъде връзка между мегаполиса Истанбул с Бургас, Варна и Констанца.

„Това е коридорът север-юг и голямата роля на АМ „Черно море“, не само като връзка между Бургас и Варна, за да печели държавата милиарди от товарите и пътникопотока, които ще преминават по нея“, обясни Борислав Гуцанов.

Той припомни, че преди седмица в Народното събрание се е обсъждал пътя между Кулата и Видин, който е друг проект от стратегическо значение. „Това е най-прекият път на стоките от Далечния Изток до Централна Европа и една от основните причини ние да не сме пълноправен член на Шенген – заради конкуренцията дали товарите ще минат през пристанищата в Белгия и Нидерландия или Гърция и България. И ако ние искаме да помагаме на нашата икономика и тя да печели от нашето географско положение, тези коридори трябва да бъдат развити“, заключи Гуцанов. 

По думите на зам.-председателя на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов свързаността в Северна България е един от най-сериозните проблеми към днешна дата. 

„Липсата на магистрала, която да свърже София с Варна и големите областни градове в Северна България допринася до голяма степен за катастрофите, които се случват. Завършването ѝ ще повиши и икономическия растеж на региона“, отбеляза Иванов. 

На въпроса си към министър Коритарова на какъв етап е документацията на лотовете на АМ „Хемус“ той получи отговор, че за лотове 5, 6 и 7 се очакват разрешителни за строеж и изграждането им да започне до края на годината, както и за лот 9, който е с приключила отчуждителна процедура и също очаква разрешително.

Тестът за БГ-Алерт отново се провали

автор:Дума

visibility 251

/ брой: 199

Ректорите поискаха по-голяма финансова независимост за ВУЗ

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 199

Милен Митев с втори мандат в БНР

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 199

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1186

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 293

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 264

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 243

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ