18 клуба искат нов шеф на БФАС
Подкрепят ги 17 органтизатори на състезания
/ брой: 14
Осемнадесет клуба и седемнадесет организатори на състезания поискаха да бъде сменено избраното наскоро ново ръководство на Българската федерация по автомобилни спортове. Трима членове на Управителния съвет подадоха оставки в навечерието на Нова година и са внесли подписката в съда. Напусналите членове на УС заявяват, че в ръководството на федерацията няма чуваемост, а начинът на работа е авторитарен. Те изтъкват, че нито едно от предложенията им не е взето под внимание при изготвянето на Нардебата и Календара за 2012 г. на БФАС. Според Александър Благоев, един от напусналите членове на УС, техните предложения са били конструктивни и целящи да се подобри състоянието на автомобилнияа спорт в България.
Тримата членове на УС на БФАС декларираха, че в никакъв случай не искат да провалят началото на новия сезон. Поради тази причина ще продължат да ходят на заседания на Управителния съвет, защото единственият орган, който може да приеме техните оставки, е Общото събрание на федерацията.
Недоволните членове на автомобилната федерация искат да се разреди графикът със състезанията. По календар през тази година се планира да има състезания няколко уикенда подред. А така не може да се поддържа една кола на необходимото ниво. Друго различно виждане между членовете е начинът на развитие на автомобилния спорт. Според един от членовете на УС - Димитър Агура, бъдещето на автомобилизма в България не е в масовия, а в елитния спорт. Той посочи, че с високата такса от 4000 лв. за общ преглед на автомобил много състезатели и екипи се лишават от възможността да предяват претенции за нередности по дадена кола. Опонентите на Агура са искали да намалят таксата, но осъзнават, че това е нож с 2 остриета. Защото всеки може да атакува за щяло и нещяло един автомобил, който трябва постоянно да бъде разглобяван, а от това няма голяма полза, нито за състезателя, нито за колата.
Бунтарите не са съгласни с увеличаването на таксата за състезателен лиценз. Според опонентите им причината за по-високата цена е в издаването на международен лиценз. Обаче за 2011 г. международният документ е бил безплатен и се е издавал на базата на националния.
Атанас Божилов пък вижда автомобилния спорт като масов, защото оттам могат да излязат бъдещите шампиони на четири колела.
Радослав Козлеков вече е заявил кандидатурата си за нов председател на БФАС. На 4 февруари се очаква да се проведе среща, където Козлеков ще представи своята програма за развитие на този спорт, както и екипа, с който да я реализира.
Подалите оставка от УС на БФАС, нямат нищо против сегашният ръководител на федерацията Александър Александров да се яви отново на избори. Дори биха го подкрепили, ако хората, с които ще работи занапред, са професионалисти и проявят разбиране към различни мнения и предложения.