Перфоратор
/ брой: 142
"Ново двайсе" пръкна вчера зам.-кметът по транспорта на София Любомир Христов. Щял да внесе предложение глобата за гратисчиите в градския транспорт да стане 20 лева вместо сегашните 10. Той все пак се смили и успокои софиянци, че засега нямало да вдига цената на билетчето. Иначе мярката можела да доведе до събираемост на средства, с които да се купят нови автобуси, тролеи, трамваи.
Той, заместникът на Йорданка Фандъкова, хубаво лансира нова идейка. Но докато я представяше, стана ясно, че въпросното общинско дружество, което се грижи да "вози" софиянци, е на жестока загуба от 46 милиона лева. По-млад от 20-годишен автобус трудно може да се види по столичните улици, а откъм травмай сме обрали все що има за изхвърляне от Европата.
И ето я загадката. Колко глоби трябва да се съберат, за да се смени този автопарк? И по-важното - защо отново от джоба на столичани. Вярно е, че на чужд гръб и 100 тояги са малко, както казва народът. Но управниците от "Московска" 33 дали не забравят колко пъти досега вдигаха цената на билетчето? И то все със същия мотив - щели били да се купуват нови рейсове и трамваи. Къде са? Нека не ни залъгват с тези "втора ръка". Защо толкова време не се купиха?
Или под оптимизиране на градския транспорт се разбира нещо друго. Може би трябва да се вдигнат заплатите на контрольорите, които май много-много не си вършат работата?
Къде е оптимизирането, когато се оказва, че софиянци могат да се радват на цели 13 вида трамвая? Ама една нова мотриса излизала около 2 милиона лева, ожалиха се от общината. А колко излиза поддръжката на толкова стари и различни трамваи? Не е необходимо да сме счетоводители, за да пресметнем.
Дори според най-елементарната логика за всяка услуга се плаща. Да, нека софиянци си плащат за билетчетата. Да, нека си плащат и глобите. Но нека получат и съответната услуга. Поредно управление на столицата завършва без цялостна транспортна схема, което няма как да не се отрази и на градския транспорт. Именно тук бе заложено намерението да може да се плаща за пътуване на километър, от спирка до спирка и пр. А какво става? Досега я някой кмет, я някой зам.-кмет декламира идеи. Като факт - нищо. Май пак опираме до това, дето е рекъл народът: "Бензинът ваш, идеите наши".
Вчера чухме поредната гениална идея за това как да се бръкне в джоба на обикновения човек. При това с екстрени разчети - още от юли например. Лесничко и простичко! Не е като "трудната" сметка със заплатите и пенсиите. Но то и търпението е до време. Да не се окаже накрая, че в т.нар. градски транспорт на София друго я има, я няма но гратисчии ще сме всички до един.