27 Юли 2024събота22:25 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Диверсификация

/ брой: 77

автор:Мая Йовановска

visibility 4190

Каруцата е турена пред коня и... дано конят не отиде в реката.
И настоящата, и предходната власт, окичили се с етикета "евроатлантизъм", бързат. Набързо туриха кръста на проекта за Втора атомна централа у нас. Набързо решиха за нови американски реактори в "Козлодуй", за които сметката може да надхвърли 30-40 милиарда, докато довършването на АЕЦ "Белене" щеше да струва 10 млрд. евро. Набързо бяха сключени и договори за смяна на оригиналното руско гориво за блоковете в "Козлодуй". Та, останахме с впечатлението, че се кара през просото.
И така - американското гориво вече е на територията на действащата ни атомна централа. Алелуя! Половината правителство се изсипа там в края на миналата седмица, за да постеле червеното килимче, щото горивото на янките пристига. Бе съобщена и "благата" вест, че великата диверсификация била в ход - още през май започвало зареждането на пети блок с новите касети.
Все още не се знае как и къде ще се съхранява отработеното гориво на "Уестингхаус" (руснаците си го прибираха), но това не им е на дневен ред. Дори в последния момент централата взе лиценз за съхранение на свежото гориво. И въпреки правителствените фанфари по доставката му, все още не сме чули (възможно е това да е станало някак инкогнито) българската Агенция за ядрено регулиране - отговорният орган по безопасността, да е издала лиценз за неговото използване. Всичко на евроатлатниците им е през куп за грош и в разрез с всакакви законови изисквания. Не сме чули и дума от някой експерт става или не става това гориво за нашите реактори. Чехите, например, се отказаха да го използват. Има въпроси, които чакат отговор.
Връщам се обаче към дъвката "диверсификация", която звучи под път и над път, и се питам - дали властта не се диверсифицира прекалено много от националните ни интереси.

България пак се размина с нови влакове

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 141

Най-опасният пожар са некадърниците с власт

автор:Дума

visibility 1113

/ брой: 141

КЗК даде зелена светлина на БАКБ да купи Токуда банк

автор:Дума

visibility 916

/ брой: 141

Военен съюз срещу Иран

автор:Дума

visibility 1029

/ брой: 141

ЕК заведе три дела срещу България

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 141

Гърция екстрадира българин в САЩ

автор:Дума

visibility 965

/ брой: 141

Германия отказва войници и оръжия срещу Русия

автор:Дума

visibility 1013

/ брой: 141

Душата и сърцето на БСП

автор:Александър Симов

visibility 579

/ брой: 141

Бузлуджа е началото

visibility 476

/ брой: 141

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ