15 Ноември 2024петък01:53 ч.

Сцена

За любовта с любов

Бина Харалампиева поставя превърналата се в класика пиеса на Уилям Гибсън "Двама на люлката"

/ брой: 44

автор:Светлана Панчева

visibility 2082

Какво най-много иска един актьор? Отговорът е - хубава роля, по възможност голяма, не само по обем на думите, но и по обем на заложените възможности за интерпретация и психологизъм на внушенията, а още по-добре и ако е централна. Какво най-много иска една актриса? Отговорът е - хубава роля, по възможност голяма и още по-добре ако е централна, със заложен голям диапазон на чувствата и неочаквани, но истински обрати във взаимоотношенията.
Отдавна превърналата се в класика пиеса на Уилям Гибсън "Двама на люлката" предлага всичко това, плюс великолепно написани диалози, образи в развитие и пределна проникновеност в чувствата и характерите. Несъмнено това е идеалната пиеса за любовта, написана с любов и истинност. А в спектакъла на Бина Харалампиева всички тези "заложби" на драматургията са изследвани и реализирани с максимална дълбочина и интересен, оригинален поглед както към историята, така и към образите на Гитъл и Джон. Интересното в нейния режисьорски прочит е стриктното и последователно следване на сюжетната линия на драматургия, съчетано с максимално точен психологически анализ. А оригиналното е в идеята ролите на Гитъл и Джон да се поверят на актьорите Елена Атанасова и Герасим Георгиев-Геро и така да им бъде предоставено щастливото за всеки актьор предизвикателство да направят роля, различна от всичко, което са правили досега.
И така Гитъл на Елена Атанасова - момиче, което при първа среща не спи дори с Господ, среща Джон на Герасим Георгиев-Геро - мъж, който неистово иска да разбере защо някои неща му се случват за втори път. В тази люлката те двамата преминават сякаш през всички фази на любовните отношения, за да преживеят и неистовото желание, и паническия страх от любовта, да осъзнаят и преодолеят усещането си, сякаш са родени да бъдат жертви. И ако Гитъл на Елена Атанасова е едновременно решителна и уязвима, истинска в чувствата си и някак потайно затворена в собствената си несигурност (сложна и изиграна с великолепен усет за нюанса и психологическия детайл емоционална партитура), то Джон на Герасим Георгиев-Геро е драматично изследващ себе си и постъпките си и едновременно с това искрено и открито вярващ в способността да обича и цени обичта (контрастна по внушението и също така изиграна с майсторство и точно психологическа партитура).
Несъмнено този спектакъл, реализиран на сцената на Драматичния театър в Пловдив, се нарежда сред добрите образци на истински добрия психологически актьорски театър.



Елена Атанасова и Герасим Георгиев-Геро в сцена от спектакъла

Елена Атанасова в ролята на Гитъл

 
 

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 561

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 576

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 554

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 612

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 615

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 516

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 627

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ