На наш гръб
/ брой: 35
Политиката на властта в транспорта е потресаваща. И решенията, включая изпълнението, съмнително водят до един и същи резултат - всички да плащаме масрафа на бездарната и прогнила от корупция власт.
Прословутата тол система бе въведена, за да започнели да плащат справедливо тези, дето най-много съсипват пътищата. Юни, 2019-а, Борисов от джипката: "Тол системата я вкарвайте! Да се почва! Тия тирове, където вървят, да плащат... Тол-ът е печатница за пари - изкарвайте си пари". Криво-ляво, след много неясноти, спорове, скандали, съмнения за корупция и некомпетентност на отговорните институции миналата година тази система тръгна. Това стана след сериозно редуциране на първоначално обявения обхват. И така всички ние, гражданите, чрез винетките плащаме, за да пътуваме по много повече километри, а тежките камиони, които рушат пътищата, плащат само за около 3000 от близо 20 хиляди километра. Съвсем очаквано, митичните 1 млрд. лв. приходи спихнаха като балон. По последна информация отговорните органи дори не заели какъв е делът на постъпленията от транзитно преминаващите през страната тежки превозни средства! Вместо да увеличи в пъти приходите от пътни такси, тол системата само увеличи разходите. А оплакванията на властта, че за тези резултати е виновен коронавирусът, е пунта Мара. Проблемът е политически, технически и мениджърски.
И от "новото пет" - екостикерите, които ще разделят превозните средства на екологични групи, резултатът ще е подобен. Оказва се, че стикерът щял да се слага само на леките и лекотоварните автомобили. Не и на тежките превозни средства. И така за тях няма да има ограничение на база замърсяване, каквото се предвижда от догодина за леките коли, чрез забрани за движение в градовете.
Като бедняците на Европа имаме най-стария автомобилен парк. И макар че нашего брата няма пари за по-нов автомобил, той ще трябва да изнесе на гърба си новата екополитика на властта. Или ще бъде принуден да даде колата си за скрап, вместо да плаща данъци и застраховки на автомобил, на който е забранено движението. Друг е въпросът какви са капацитетът и качеството на градския транспорт. Кашата ще бъде пълна. И пак за наша сметка.