Кажи тенкю
/ брой: 193
Тypиcтичecкият бpaнш и нepaзpивнo cвъpзaнитe c нeгo услуги ca нaй-тежко пострадалите oт кpизaтa c кopoнaвиpyca и въведените oгpaничитeлни мepки. Лeтният тypиcтичecки ceзoн отлетя с големи загуби и огромни сривове най-вече при чуждите туристи. Колкото и тежко да е на бранша обаче, време е за преоценка. На какво?
През лятото най-честите гости в черноморските курорти се оказаха българските туристи. Това показват и първите публикувани данни от прословутата система ЕСТИ, която бившата пишман министърка Николина Ангелкова влачеше от времето на Бранимир Ботев и с години не можа или не искаше да пусне. Статистиката е недвусмислена - над 70 на сто от пренощувалите досега у нас общо 3,8 милиона туристи са българи. Новата министърка Марияна Николова заяви, че и за зимния сезон браншът ще разчита основно на българските гости. Сривът в записванията на чужденци за зимата засега е 95 на сто. Отмина времето, когато по нашите курорти имаше цени за българи и за чужденци, но и при тази натегната обстановка по нищо, ама по нищо не личи, че българинът е турист номер едно в собствената си страна. Впрочем, дълги години държавната политика бе насочена основно в изсипване на милиони за реклама на туризма единствено и само в чужбина. А за българите - нито бонуси, нито отстъпки. Даже една мила покана, че са добре дошли, не чухме. А сега - само призив от министърката, че браншът се надявал на бългаските туристи.
Още не сме забравили как след падането на най-тежките карантини и ограничения българите хукнаха към Гърция. Това е директната оценка на нашенеца за родния туризъм. Та тогава гръцките хотелиери, зажаднели за туристи, официално благодариха на българите, че напълниха хотелите им.
Крайно необходимо е родният бизнес да отвори очи и да погледне сериозно към родните туристи, най-вече по отношение на качеството на услугите. Пък нека да каже едно заслужено тенкю. Не струва пари, но може да му донесе.