Серийният щурмовик АT-6 Texan II е извършил първия си полет
/ брой: 201
Първият сериен лек щурмови самолет AT-6 Texan II, създаден на базата на учебния T-6A, е извършил първия си полет, съобщава Flightglobal. Самолетът се е вдигнал във въздуха от летището на фирмата Beechcraft в Уичито в щата Канзас. По думите на летеца-изпитател Лайънел Елфорд, управляващ AT-6, първият полет на серийния самолет е преминал гладко. Изпитанията са били признати за успешни.
Любопитно е, че компанията Beechcraft засега не е получила нито една поръчка на щурмовата версия на учебния самолет T-6A. При това производствените мощности за серийното сглобяване на самолетите вече са подготовени; в значителна степен те са унифицирани с линиите за сглобяване на учебни самолети, доставяни за ВВС на САЩ и редица други страни. Изпитателният образец на серийния AT-6 принадлежи на американската компания. По думите на президента на Beechcraft Бил Бойсчур, първият контракт за доставка на новите леки щурмовици може да бъде подписан до края на годината. Кой именно може да придобие AT-6 и колко самолета планира да се продадат, Бойсчур не е уточнил. По оценка на компанията, в близките десет години на клиентите могат да бъдат доставени повече от 500 нови щурмовици. Те могат да заинтересуват 26 държави-съюзници на САЩ.
Лекият щурмови самолет AT-6 е снабден с турбовинтов двигател Pratt & Whitney PT6 с мощност 1600 конски сили. На изпитателния образец по време на полета са били установени две подвесни изхвърлящи се горивни баки с обем 250 литра всяка, две незаредени коригируеми авиобомби GBU-58 (всяка с маса от 113,4 килограма) и две пускови установки LAU-131 за неуправляеми ракети с калибър 70 милиметра (всяка с маса от 44 килограма). Самолетът също е бил снабден с електронно-оптическа инфрачервена камера L-3 Wescam Mx-15Di.