16 Септември 2024понеделник21:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Недомислици

/ брой: 208

автор:Светлана Велева

visibility 1834

Недомислици. Зелени едни. За огромното недоразумение около Руски паметник, наречено "зелени релси", ми е думата. Самата идея е добра и съвсем не е иновационна. Подобни трамвайни релси има в развити европейски градове като Щутгарт, Барселона, Прага, Ница, Гренобъл. Защо обаче за нашата реалност тя е неадекватна?
Първо, броени дни след пускането им в експлоатация, релсите станаха кафяви. Причината - старите трамвайни мотриси, каквито все още са половината, изпускат масло и замърсяват - нещо което всеки средно грамотен архитект следва да го знае и отчете. Освен това, има редица нерешени проблеми в инфраструктурата и градския транспорт, които могат да се подобрят, преди да правим фасадни екстри. Като например да оправим тротоарите. На централни улици в София те не са пипани с десетилетия - на места липсват плочки, или са напълно разрушени, което освен че създава дискомфорт у пешеходците, не се връзва никак с гръмките приказки за подобрена градска среда. Само предизборни кьорфишеци с откриването на някой и друг булевард.
На второ място - каква е гаранцията по свършеното и последващия контрол - такива няма. Те нови магистрали и прясно ремонтирани булеварди набъбват и потъват след първите месеци, или по-лошо - след първия дъжд, ние едната трева правим на въпрос.
На трето място идва манталитетът на общността, степента на цивилизованост, културата на спазване на правилата и усетът за обща ценност и съпринадлежност. Нямаме ги. Вечно хитреещият Ганьо веднага им намери цаката, минавайки за по-пряко директно през зелените релси. Тези дни и линейка се опита да мине през тях, за да избегне движението, но заседнала и ги помляла. Смениха ги, но това не е решение. Върхът на простотията идва от сигнал на граждани, че освен всичко друго, тревата се и краде. Минават си млади спретнати младежи и си навиват рула зелена тревица. Като примати, слезли сега от клоновете на дивашкия си свят, видели нещо лъскаво и посегнали да си го вземат. Всичко общо, което си харесам и мога да докопам, става мое, е веруюто на Ганьо. Лампи, улични пейки, химически тоалетни, сега и трева... Краде Ганьо, цапа, дращи, плюе навсякъде, хвърля боклуци, гази през хора и гледа сърдито. Всички са му длъжни, най вече държавата, но той не е длъжен с нищо, дори да спазва елементарни правила, гарантиращи едно цивилизовано съжителство в общност. За законите да не говорим - мога да нарушавам всичко, стига да не ме хванат. На дивашкия манталитет зелените релси в архитектурата на града се вписват, както се вписва в дома на една мутра картина на Борхес, сонет на Моне, роман на Шостакович. Ще кажете, че обърках реда...Е, тя, мутрата, ще разбере колкото и Ганьо разбира и цени естетиката на идеята. То не че и инициаторите са били мотивирани от архитектурна естетика. Просто повод за източване на повече пари. Прибраха ги и дори не завършиха тротоарите. Плочки около Руски паметник, които могат да се сложат за два часа, стоят на купчинки с дни, без никаква поява на работници. И при първия дъжд всичко това ще стане в кал, за да се върнем там, откъдето започнахме. Който прибрал 3,5 млн. за това, прибрал. За другите - зелена трева на рула, ако остане. И една студена вода.

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 176

Едва 10% от пожарникарите у нас са жени

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1233

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 452

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 604

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 375

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 368

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ