18 Октомври 2024петък16:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пускат концесионери в железопътните превози

/ брой: 69

автор:Дума

visibility 1257

Концесионери ще могат да управляват жп инфраструктурата, освен НКЖИ. Това гласуваха депутатите на първо четене с промени в закона за железопътния транспорт. Ако те бъдат приети ще се прекрати монопола на Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), като се даде право на дружеството да прехвърля дейности на други предприятия.
Изпълнителната агенция „Железопътна администрация" трябва пък да бъде определена за регулаторен орган в сектора на жп превозите, без да се засягат правомощията на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Поправките са предложени във връзка със стартиралата наказателна процедура срещу България заради неправилно транспонирани текстове от европейски нормативни актове в националното законодателство. Наказателната процедура е на втори етап, т.е. мотивирано становище. Ако страната ни не предприеме мерки, Европейската комисия (ЕК) ще заведе дело в Съда на ЕС.
Дава се също така право на НКЖИ да прехвърля дейности по развитие, поддръжка и обновяване на железопътната инфраструктура и свързани с това задачи на железопътни предприятия или дружества, които контролират железопътно предприятие или са контролирани от железопътно предприятие, без да възниква конфликт на интереси.

Тестът за БГ-Алерт отново се провали

автор:Дума

visibility 251

/ брой: 199

Ректорите поискаха по-голяма финансова независимост за ВУЗ

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 199

Милен Митев с втори мандат в БНР

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 199

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1186

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 293

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 264

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 243

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ