14 Август 2024сряда21:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Имало опасност част от "Тракия" да потъне

Участъци от пътя преди Стара Загора, които минават през оризища, можело да се наложи да се праят наново

/ брой: 177

автор:Дума

visibility 1224

Коловозите, ерозията и потенциалното потъване на част от пътното платно на лот 1 от магистрала "Тракия" може да направят значително по-скъп този участък заради ремонтите, които ще се наложат в бъдеще. Това прогнозира вчера инж. Румен Йовчев, председател на Браншова камара "Пътища", цитиран от Фокус. Лот 1 на магистралата е участъкът от Плодовитово, през Чирпан, до Стара Загора. Първата половина до Чирпан е въведена в експлоатация през юли 2006 г., а втората половина - през октомври 2007 г. По думите на Йовчев уж по-евтиното строителство може да се окаже впоследствие по-скъпо, защото ще се образуват коловози по пътното платно, ще ерозират насипите около него, а има и перспектива част от пътя, който преминава през оризища, да потъне.
Според Йовчев още навремето строителят е подсказал, че има опасност да се получи по-мека асфалтова смес и по тази причина е трябвало да се намали количеството на битума. Това предложение обаче не било прието. Като резултат по пътя ще се получат т.нар. коловози, които могат да се видят само от по-наблюдателни хора. Неудобството, което те създават, е, че при престрояване може да се усети вибриране от бабунките, обясни Йовчев. Това по неговите думи не застрашава сигурността на движението, но след година може би ще трябва да се направи ремонт.
По думите на Йовчев друга приумица била забраната на бившия шеф на пътната агенция Веселин Георгиев да се озеленява, а това докарало ерозия. "Покрай магистралата има изравяне на насипите от порядъка на 20-30 см, а някъде и повече. За това също бил виновен възложителят - държавата, коментира Йовчев.
Преди Стара Загора пътят минава през оризищата. Там е трябвало да се направят допълнителни съоръжения, за да не бъде магистралата под вода при всеки по-сериозен дъжд. Водата постепенно навлиза в магистралата и не след дълго тя ще започне да потъва от натоварването, коментира експертът. По неговите думи ремонтът ще струва много скъпо, защото определени участъци ще трябва да се направят отново. Това също било подсказано от строителите, но ръководството на пътната агенция не обърнала внимание. Ако се наложи на пет километра да повторим магистралата, това ще струва по 2 млн. евро на километър, каза инж. Румен Йовчев.
 

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 397

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 507

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 479

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 1581

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 583

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 905

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 445

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 521

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ