16 Септември 2024понеделник22:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пред нас са блеснали асфалти

/ брой: 84

автор:Валентин Георгиев

visibility 1463

Магистралите щели да ни спасят от бедност. Повече асфалт - повече доходи... Така горе-долу прозвуча вчерашната рецепта на Росен Плевнелиев за излизане от кризата и по-специално за повишаване благосъстоянието на българите. Изречена само два дни след Борисовото откровение: "Не можем да вдигнем доходите, но ще строим магистрали". Нищо ново. Нека говорят, нека мечтаят... Очевидно в ГЕРБ, на които открито припява и държавният глава, толкова могат. Дотук им стигат и управленският опит, и капацитетът.
Нека обаче не се учудваме на този асфалтов ентусиазъм. Защото, както се казва, другаде е заровено "кучето". Каква е файдата, когато един път се поправя всяка година? В чужбина да сте чували за такива "повторни" ремонти? Но тук е така, защото над 90% от дейността по поддръжка на инфраструктурата са обществени поръчки! И не по два пъти, а по десет пъти годишно ще се пълнят едни и същи дупки. А въпросните магистрали ще продължават да ни излизат "златни". Щом държавата плаща с нашите пари, но на техните близки фирми. Това е истинската причина за повторното завъртане в публичното пространство на втръсналите ни вече мантри. Да не припомняме, че и преди ГЕРБ е имало изграждане на аутобани, но без показно рязане на ленти, а при Тройната коалиция са наляти над 11,4 млн. тона асфалт общо в сравнение с 5,45 млн. тона до края на управлението на Борисов.
Струва си обаче да посочим на г-н Плевнелиев, че няма страна, която е достигнала до благоденствие чрез строителство на магистрали, а напротив - пътят е точно обратният. И не защото го каза вчера Пламен Орешарски, а защото в резултат от 4-годишното пребиваване на ГЕРБ във властта България е като след цунами. Държавата свикна да не плаща на бизнеса навреме и колкото дължи. Стигна се дори до парадокса фирмите сами да покриват в кризата част от разходите си по строежите. В резултат междуфирмената задлъжнялост нарасна главоломно и помете всички по веригата. Икономиката бе задушена, фалираха 300 000 фирми, загубени бяха над 400 000 работни места, хората останаха без доходи, което доведе до нечувана мизерия и безизходица. И с право се питат - кой ще остане тук да се вози по тия магистрали? След като напоследък парите им стигат само за по едно шише - колкото да се запалят!
Затова всеки, който успее да възстанови само онзи бизнес климат отпреди 4 г., без да прави нищо повече, ще осигури автоматично и въпросните 250 000 работни места, за които говори БСП. А това е така, защото в дребния бизнес и 6 месеца са предостатъчни, за да се усети дали една промяна е добра или лоша. Така и замразените пари в банките, прибрани да чакат по-добри времена, ще влязат в обращение. Азбучна истина е, че без производство, без трудова заетост и реализация няма пари, с които да се покриват нуждите на гражданите. Останалото, г-н Плевнелиев, си е лицемерна поза. А защо не и зле прикрит лобизъм?
 

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 176

Едва 10% от пожарникарите у нас са жени

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1233

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 452

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 604

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 375

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 368

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ