12 Август 2024понеделник15:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На гол тумбак...

/ брой: 42

автор:Мая Йовановска

visibility 2627

Доста време у нас любимец на властта беше автомобилният транспорт. Как беше обгрижван от държавата, е друг въпрос, но заради тази политика не трябва да се учудваме, защо и как железопътния транспорт у нас беше буквално съсипан. Независимо, че всяка поредна нова власт публично си късаше косите до какво дъно е докарано БДЖ и обявяваше подобряването му за свой приоритет, превозвачът продължава да затъва.
В последно време започва да се откроява нова тенденция - демонстрира се нежна любов към електротранспортните средства. Това е съвсем в духа на всеобщата европейска, без извинение, екопростотия. Колите с двигатели с вътрешно горене са заклеймени като най-големите екозамърсители. Цялото това безумие се простира доста по-надалеч, особено на родна почва и при скромните ни финансови възможности. Докато заради недостига на ток в богата Европа започнаха да пускат спрени вече тецове, а у нас бързаме да хлопнем кепенците на действащи централи.
Тези дни финансовият министър Асен Василев обяви, че държавата ще търси финансиране от Европейската инвестиционна банка, сиреч заем, за създаването на държавен фонд за покупка на електробуси. Тези возила щели да са за общините. И докато изчисленията за замърсяването, което идва от двигателите с вътрешно горене, обикновено е калкулира в края на тяхната експлоатация, то замърсяването от електромобилите е още при производството на техните батерии.
Василев хвали Столична община, която вече има договор за подмяна на старите си автобуси с електробуси. А пък разходите за поддръжката на новите возила, щели да са 10 пъти по-ниски от тези на старите, прехласва се министърът.
И първокласник може да направи сметка колко огромна е финансовата разлика, за да стигнеш до тези 10 пъти по-ниски разходи. Да не говорим до къде сме го докарали със зарядните станции и най-вече - какво е качеството на родите пътища.
Едно ново лоби набира сила и не му пука, че подобна инвестиция е "на гол тумбак - чифте пищови". Нали масрафа ще е за наша сметка!

Британският премиер Стармър с писмо до Зафиров

автор:Дума

visibility 0

ИПИ: В 22 общини няма работеща аптека

автор:Дума

visibility 263

Геомагнитна буря удари Земята

автор:Дума

visibility 288

111 000 души у нас са на воден режим

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 152

Обмислят закон за големите проекти

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 152

200 млн. лв. дължи държавата по дела с пътни фирми

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 152

Сърбите масово срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 152

Албанска партия отлага признаването на българите

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 152

Засилен пътен контрол в Гърция

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 152

Накратко

автор:Дума

visibility 227

/ брой: 152

Горе сърцето

автор:Марин Милашки

visibility 278

/ брой: 152

Планирана атака с MI6

автор:Боян Чуков

visibility 263

/ брой: 152

Карлос Насар, гордият българин

автор:Дума

visibility 315

/ брой: 152

Законопроектът, който свали маските

visibility 275

/ брой: 152

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ