14 Август 2024сряда16:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Истинският учител е безценен

Към него, освен почит като към родител, държавата дължи и нужното финансово признание, за да ни има като народ

/ брой: 226

автор:Петра Ташева

visibility 2348

Уважението, почитта към учителя, към човека, който отваря очите и подарява знания, са основни и задължителни за всяко общество. "Почитай учителя като родителя си" е стара мъдрост - изпитана и проверена във времето. Днес за каква почит да говорим, като я няма нито към родителя, нито към учителя! Напротив - все по-често има бой до пребиване и на учители, и на родители. Това не заслужава нито истинският родител, нито достойният учител! Но в нашия живот сега властват  варварски правила. Беззаконията, своеволията и слободията взеха страшни размери. Затова берем горчиви плодове - срив на морала, срив на образованието ни! Сбъдва се пророчеството в  старата азербайджанска поговорка: "Който не слуша учителя си, ще плаче с кървави сълзи!" Оставихме учителите си на най-ниското стъпало в социалната стълбица - и по доходи, и по почит. Резултатът е фатален! Защото учителят е този, който има заслуги за оформянето на всеки гражданин, на всеки специалист. Той е началото на началата.
Преди време в предаването на Цветанка Ризова по БТВ бившият образователен министър Сергей Игнатов каза, че българският учител заслужава много по-голямо увеличение на заплатата си и цитира какви са заплатите на учителите по света. Всеки разумен човек у нас съзнава, че учителят трябва да е уважаван, добре заплатен, за да тръгнат работите ни. Но защо това е осъзнал Сергей Игнатов чак след като се е оттеглил от поста си на образователен министър? Защото, по стара българска "традиция", нашите управници, докато са действащи министри, само  слушат началника си!
Преди ден правителството предизборно даде парите за обещаното 10-процентно увеличение на учителските заплати, макар че отдавна съсловието живее с убеждението, че на учителите се гледа като на последната дупка на кавала! Докато на учителя не се гласува достойно уважение, заслужена почит и високо заплащане за неговия сложен и отговорен труд, няма да имаме съзнателни и интелигентни граждани. Важното е това да се разбира не само преди избори...
И изискванията към учителите естествено трябва да се завишат! Те трябва да бъдат на съвременно равнище и като преподаватели, и като възпитатели. Още Конфуций е казал, че мисията на учителя е да изгражда мислители, откриватели, защото всяка истина има четири ъгъла. Учителят дава само своя ъгъл, а ученикът трябва да може да открие сам останалите три. И изискванията към всичките ни висши училища, които "произвеждат" учители, трябва да се завишат! Към институциите, които повишават квалификацията на учителите, също трябва да има ново отношение. Защото учителят, като всеки специалист, е длъжен цял живот да се учи, да се изгражда и да се доказва. Само добрите учители правят добро образование!
Пари за учителите винаги могат да се намерят! Ще се вземат от тези сектори, които не произвеждат, които създават само хаос и недоволство в обществото. Какви са тия високи заплати в съдебната ни система? Заслужени ли са, щом като нямаме ред и сигурност? А учителят създава най-важното за обществото - добрите, отговорните и съзнателните граждани! Затова  повишаването на учителските заплати трябва да е не със 10%, а 50-60%, даже 100% увеличение на сегашните мизерни заплати! Само тогава ще имаме образование, достойно за изискванията на времето! Учителят трябва да бъде поставен на най-високото място в социалната стълбица на нашето общество Истинският учител е безценен!
Още в ХV век Мартин Лутер осъзнава това и ни оставя посланието си: "Няма пари, с които бихме могли да оценим добрия учител!"
 

Хората на Кьовеши влязоха в "Булгартрансгаз"

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 154

Нивите поскъпнаха повече от два пъти за 7 години

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 154

Митниците монтират суперскенери по границата

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 154

Българският износ изостава с 6% на полугодието

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 154

Банди вилнеят в Дания и Швеция

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 154

Потушени са повечето пожари в РС Македония

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 154

Нов руски командващ за Курска област

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 154

Накратко

автор:Дума

visibility 814

/ брой: 154

Лявото обединение и неговите душмани

автор:Александър Симов

visibility 411

/ брой: 154

Вакханален танц

автор:

visibility 494

/ брой: 154

Бойното кръщение на военноморския ни флот

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 154

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 345

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ