16 Септември 2024понеделник20:29 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Борислав Гуцанов: Не е нормално никой да не е понесъл отговорност за кражбите от АМ „Хемус“

Липсата на свързаност в Северна България е един от най-сериозните проблеми днес, посочи зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов

автор:Дума

visibility 4887

„Кога ще се произнесе прокуратурата по дадените над 1 млрд. лв. предварително авансови вноски и не построено нищо по АМ „Хемус“? И защо тези средства бяха дадени без да има разрешително за строеж? Това е големият въпрос, на който днес трябва да се отговори.“ Това заяви председателят на ПГ на „БСП за България“ Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна.

По време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по темата, той отчете, че има определен напредък по изграждането на магистралата, но не е нормално толкова години да не може да бъде завършен един от най-важните стратегически проекти за България.

По думите на Гуцанов XXI век е векът на високите технологии и на инфраструктурните проекти. „По това ние драстично изоставаме и се вижда липсата на държавност. Не е нормално да няма завършена автомагистрала, която няма и 450 км и да няма никой, който да е понесъл отговорност през всичките тези години за безкрайните безхаберия и кражби“, подчерта социалистът.

Той повдигна и темата за магистрала „Черно море“, която според него трябва да бъде връзка между мегаполиса Истанбул с Бургас, Варна и Констанца.

„Това е коридорът север-юг и голямата роля на АМ „Черно море“, не само като връзка между Бургас и Варна, за да печели държавата милиарди от товарите и пътникопотока, които ще преминават по нея“, обясни Борислав Гуцанов.

Той припомни, че преди седмица в Народното събрание се е обсъждал пътя между Кулата и Видин, който е друг проект от стратегическо значение. „Това е най-прекият път на стоките от Далечния Изток до Централна Европа и една от основните причини ние да не сме пълноправен член на Шенген – заради конкуренцията дали товарите ще минат през пристанищата в Белгия и Нидерландия или Гърция и България. И ако ние искаме да помагаме на нашата икономика и тя да печели от нашето географско положение, тези коридори трябва да бъдат развити“, заключи Гуцанов. 

По думите на зам.-председателя на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов свързаността в Северна България е един от най-сериозните проблеми към днешна дата. 

„Липсата на магистрала, която да свърже София с Варна и големите областни градове в Северна България допринася до голяма степен за катастрофите, които се случват. Завършването ѝ ще повиши и икономическия растеж на региона“, отбеляза Иванов. 

На въпроса си към министър Коритарова на какъв етап е документацията на лотовете на АМ „Хемус“ той получи отговор, че за лотове 5, 6 и 7 се очакват разрешителни за строеж и изграждането им да започне до края на годината, както и за лот 9, който е с приключила отчуждителна процедура и също очаква разрешително.

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 176

Едва 10% от пожарникарите у нас са жени

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 332

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 322

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 393

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1233

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 452

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 604

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 375

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 368

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ