Партиите похарчили 4 пъти по-малко пари за евроизборите от предишните
/ брой: 169
За провеждане на предизборните си кампании за Европейски парламент партиите са похарчили общо 2 350 619 лв. или почти четири пъти по-малко от сумата през 2019 г., които тогава възлизаха на 10,4 млн. лв. В надпреварата участваха 20 партии и 10 коалиции.
Липсата на активна кампания за евроизборите е показателна и от разходите, които партиите са направили за нея, сочи анализ на данните от отчетите на партиите пред Сметната палата.
Най-скъпа е била кампанията на "Възраждане" – 561 004 лв. Почти два пъти по-малко са вложените от ИТН средства – 297 915 лв. На трето място се нареждат от ДПС със 197 874 лв. Под 100 000 лв. е струвала кампанията на БСП.
Разходите за медии имат основен дял при всички формации. Най-голям е той при ПП-ДБ – 91%, следвани от "БСП за България" – 87% и ГЕРБ-СДС с 86%.
И в тази кампания ресурсите на партиите бяха насочени основно към медийна реклама – 1 725 170 лв., като в тази сума се включват и средствата от медийни пакети, които държавата предоставя като помощ за формации без право на субсидия. За евроизборите те възлизаха на 748 103 лв.