15 Август 2024четвъртък12:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Обособяването на училища за елита е неприемливо

/ брой: 274

автор:Дума

visibility 1405

Образователната ни система не трябва и не може да бъде адаптирана приоритетно само към учениците с по-голям потенциал или предимно към учениците с по-големи икономически възможности.
Два са най-тревожните проблеми в образованието. Първият. Образованието може и трябва да развива интензивно деца с по-значим интелектуален потенциал, както повечето образователни системи в европейските страни. Съображенията са за ускоряване на икономическото развитие, създаване на научен капацитет и изпреварващ научно-технически потенциал. Вторият. Става въпрос за социалното разслоение на обществото. Много ученици остават вън от образователната система, други - на ниско образователно равнище и високо ниво на нищета.
Единият акцент на развитие е разгръщане на диференцирана образователна система, в която има както училища за изявени ученици, така и училища за деца с програмирана нищета. Другият път е чрез така наречената отворена система. Във всяко основно и средно училище, където е възможно, изявените ученици да се обособяват в елитни паралелки. Това е то отворена образователна система. Всеки може да се възползва от системата с отворено учебно съдържание, с отворени възможности за пълноценни взаимоотношения в една и съща сграда, с едни и същи учители, с едно и също училищно ръководство и с една и съща материална база. Практиката да се самообособяват училища само за изявени ученици е неприемлива и според мен трябва да бъде преустановена.

Доц. Петко КРЪСТЕВ, Кърджали        
                                                                       
                                                            

 

Харчим една трета от доходите за храна

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 155

Oбискираха имоти на бизнесмена Румен Гайтански - Вълка

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 155

Партия "Подем" се включва в лявото обединение

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 8

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 7

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 10

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 7

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 9

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 7

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ