14 Ноември 2024четвъртък14:50 ч.

Дилетанти

/ брой: 100

автор:Мая Йовановска

visibility 8147

Последните няколко дни бяха наситени с железопътни гафове. И вчера продължиха големите закъснения на влакове, пристигащи и заминаващи от Централна гара в София, за "радост" на пътниците. Ден по-рано - инцидент, при който локомотив блъсна влакова композиция. По последни данни 12 души са пострадали, като четирима от тях са откарани в болници, но нараняванията им не са сериозни, осем други са били прегледани на място от спешната помощ. Сред пострадалите има както пътници, така и служители на БДЖ.
Една от версиите за влаковия сблъсък е, че е предизвикан след внезапно прилошаване на машиниста. От удара пътническият влак е отместен с около 15 метра, но няма видими щети по последния вагон. Маневриращият локомотив обаче е с деформации. Твърди се, че той се е движел с 15-20 км в час. Каква е ролята на НКЖИ, която осигурява движението?
Нощните бързи влакове от София за Варна и Бургас вчера бяха с двучасови закъснения. На много гари е имало престой от по 30 и повече минути поради изчакване на възможност за разминаване с друг влак.
Преди инцидента с влаковия сблъсък софтуерен проблем в маршрутно-компютърната система на Централна гара София също предизвика огромни закъснения в понеделник. Хората цъкат с език, ядосват се от закъсненията, но никой не се учудва.
В пълен разрез с действителността на актуалния транспортен министър Гвоздейков, който остана и в служебното правителство, за да си довършел работа докрай, му се привиждаха влакове, които летят със 160 км/ч и за 3 часа стигат от София до Бургас. То и сега машините могат да развият по-висока скорост, но на подходящ железен път.
Празните приказки, героите, които се упражняваха в празна реторика, и пълната абдикация на поредица правителства от проблемите в сектора ни доведоха до тук.
БДЖ е на дъното - лоши условия на труд, малки заплати, закъснения, инциденти, мръсни влакове, най-малко пътници от 50 години... Не разбрахте ли, че железниците не могат и не трябва да се управляват от непрофесионалисти, от пълни дилетанти. Остава само БДЖ да изпусне и новия договор за пътнически превози. И са приключени!

ГЕРБ съгласни с левицата за отлагане на скъпия ток

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 218

Синдикатите са против промени в механизма за минималната заплата

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 218

Средната заплата в София е 3128 лв., а в Смолян - под 1600 лв.

автор:Дума

visibility 160

/ брой: 218

Не се поддавам на натиск, без значение откъде идва

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 218

Намаляват българските компании сред топ 500 в Източна Европа

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 218

Въглищата спасяват електроенергийната система

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 218

С 60% са по-ниски добивите от пчелен мед тази година

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 218

Строителството изпреварва IТ сектора по заплати

автор:Дума

visibility 151

/ брой: 218

Северна Корея вече участва във войната

автор:Дума

visibility 150

/ брой: 218

Съединените щати откриват ракетна база в Полша

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 218

В Прищина заговориха за "Велико Косово"

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 218

Накратко

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 218

Ама, вярно ли е?

автор:Аида Паникян

visibility 146

/ брой: 218

Прероденият геополитически гълъб

автор:Александър Симов

visibility 149

/ брой: 218

Непростима безпаметност

visibility 137

/ брой: 218

По следите на една забравена, но величава битка

visibility 172

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ