17 Септември 2024вторник07:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Теодор Елмазов:

Младите артисти не знаят какво ги чака

... Те не си дават сметка, че светът е и черен, и бял... - казва известният актьор от Народния театър "Иван Вазов"

/ брой: 274

автор:Дума

visibility 3141

Радостина Колева

Теодор ЕЛМАЗОВ е актьор на Народния театър "Иван Вазов" от 1995-а година. Преди това е шествал по сцените на Естрадно-сатиричния вариететен театър в Габрово, Драматичните театри в Димитровград и Сливен. По-главните му роли до този момент са в "Дон Кихот" по Сервантес, "Вълшебна нощ" по Бекет (Мрожек) Йонеско, "Сън в лятна нощ" и "Бурята" от Шекспир, "На дъното" по Максим Горки; "Декамерон или Кръв и страст по Бокачо" - спектакъл на Александър Морфов, "Кралят-елен" от Карло Гоци, "Албена" от Йордан Йовков, "Хъшове" по Иван Вазов, "Сирано дьо Бержерак"...

- Навремето си имал възможност да завършиш актьорско майсторство за драматичен театър, но си предпочел куклите. Защо си избра тях?
- Винаги съм искал да работя в драматичен театър. Не съм си се представял като кукловод, но не ме приемаха дълго време. Влязох чак от четвъртия път в клас "кукли". Ръководител на класа беше Богдан Сърчаджиев. Натоварването беше голямо, но то пък развива въображението. Затова и куклените артисти имат много по-интересни хрумвания. Същото като мен са завършили още Мая Новоселска, Теди Москов, Къци Лафазанов.
- А как стигна до Народния театър?
- Пътят никак не беше лесен. Няколко години бях в провинцията. Тогава мислех, че един млад актьор, за да стане по-добър и да се усъвършенства, трябва да играе роли. В момента, в който завърших, все още имаше разпределения и аз следвах естествения ход. Минах през Вариететния театър в Габрово, където получих балетна подготовка. Правеха се странни мюзикъли - нещо като естрадно-сатирични спектакли. След това минах през Димитровградския драматичен театър, през Сливенския и стигнах до Народния. В него отидох без никаква покана, защото времената се бяха променили и желанието ми да играя все главни роли започна да зацикля. Какво като играеш хубави роли, след като няма как да ги покажеш на по-голяма публика като столичната, да речем. А е ясно, че всичко е централизирано още от социалистическото време, защото има най-много възможности за изяви в киното и театъра.
Аз имах изключителен шанс, който беше първата ми крачка към Народния театър - Александър Морфов получи предложение да направи "Дон Кихот" и той ме взе. После имаше дълъг период на доказване - около 2 години и половина. Чак на четвъртата роля ме назначиха на щат.
- Ти разказа за твоя път като млад актьор. А със сегашните нови актьори какво се случва? Вече няма разпределения.
- Всяка година излизат най-малко по два класа от НАТФИЗ. Но нещата не са се променили чак толкова много. Прозорливи директори взимат цял клас, едновременно 10 човека, създават една трупа, която освежава провинциалния театър. Младите хора са ентусиазирани - те не знаят какво ги чака, не са наясно, че светът е и черен, и бял. В последните години виждам как в Русе се развиват нещата, във Варна, в Бургас... Запазват се традициите на театъра и се влива свежа кръв със своите идеи, настроения и мода. В театър "София" Ириней Константинов само за 2 години изцяло преобрази състава, позволи на много млади хора да намерят своето поприще, да експериментират, включи театъра към система от фестивали.
- Друго си е актьор да е директор на театър!
- Не знам дали е най-подходящият, защото тогава се получава "аз трябва да играя". Актьорът-директор вижда нещата през себе си, което пък е лошата страна, но... И аз да съм директор, и аз ще искам да играя. От една голяма, в която беше в театър "София", Ириней го вдигна на едно от първите места по посещения. В два от българските сериали, които се снимат, участва почти целият му театър. Чрез телевизията и чрез други средства той прави реклама на състава.
И тогава къде е кризата? Тя е в лошото управление, а не в нещо друго. Ако ние имаме един министър на място, който да отстоява, един съюз на място, който пази правата и да се бори за тях, всичко ще е наред.
- Съюзът на артистите не се ли бори?
- Бори се, но явно недостатъчно. Трябва непрекъснато да се търсят нови възможности. Времето се мени. За да отговориш на деня, не можеш да работиш така, както си работил преди 20 години. Все още интернет не се използва както трябва. Той е светкавичен метод за комуникация. Какво по-лесно да направиш контакт с норвежки театър, да речем. По този начин отидохме с "Малки комедии" в Корея - едно представление, което играехме до миналия сезон в Сатиричния театър. Става дума за частен проект, но тъй като е такъв, беше задушен и успяхме да направим едва 10-12 представления. Вложихме страшно много пари - там влязоха 22 хил. лева. Велко Кънев бе режисьор.
- Много обичаш да пътуваш. Какво ти дава хъс да го правиш?
- Светът е красив, а ние много малко знаем за него. Дори водих туристическо предаване по БНТ - външна продукция. Те го спряха не заради качествата му, а заради това, че имаше вътрешно предаване. Имаше конкурс, ние го спечелихме. Бяхме на първо място, а въпросното остана трето. Още първите месеци имаше страхотна атака към предаването - колко е лошо, водещите колко са неподходящи... Но пък обществеността го харесваше много. Даже спечелихме награда като предаване, което издига имиджа на България пред света. Току-виж съм станал един ден ръководен кадър в телевизията... Трябва да има възмездие, нали?!
- Кой съди по качествата днес?!
- Ами ето, заради това сме в сутиация, от която няма измъкване - не се съди по възможностите и не се избират хора с идеи. Погледни: смени се политическото ръководство и аз смятах, че новото ще бъде по-добро. Оказа се, че моментално то започва да следва принципите, които са имали предишното. Излезе, че няма нови хора и се получава един затворен кръг. Така ще се въртим, докато тези хора си се изреждат.

Три са версиите за инцидента с военния самолет L-39 ZA

автор:Дума

visibility 499

/ брой: 176

КНСБ настоява линията на бедност за догодина да е 667 лв.

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 176

3431 ученици са отпаднали през миналата учебна година

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 176

Чужди инвеститори бягат от България

автор:Дума

visibility 541

/ брой: 176

България е с най-голямо неравенство на доходите в ЕС

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 176

70% от продажбите на лизинг са на автомобили

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 176

БНБ пуска сребърна монета за Рибния буквар

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 176

Ескалацията срещу Русия е само отложена

автор:Дума

visibility 579

/ брой: 176

Темата за мигрантите разделя Европа

автор:Дума

visibility 533

/ брой: 176

Сърбия връща военната служба

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 176

Накратко

автор:Дума

visibility 1772

/ брой: 176

На петнадесети - без фанфари

автор:Боян Бойчев

visibility 663

/ брой: 176

Вот за мир или война

автор:Юри Михалков

visibility 908

/ брой: 176

"БСП-Обединена левица" дава знак за промяна в лявото

автор:Юлия Кулинска

visibility 963

/ брой: 176

Гладът в Америка се увеличава

visibility 555

/ брой: 176

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ