16 Юли 2024вторник00:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кабинетът "Станишев" строил 6 пъти повече пътища от Борисов

Магистралите на ГЕРБ може да не са факт и до 2020 година

/ брой: 42

автор:Ралица Николова

visibility 2400

Правителството на Сергей Станишев е строило пътища 6 пъти по-бързо и по-ефективно от кабинета "Борисов". Това стана ясно от вчерашния парламентарен контрол, когато министър Росен Плевнелиев отговори на депутатски въпроси.
Бившият министър Асен Гагаузов представи данни, според които реално построените и ремонтирани пътища в мандата на Борисов са около 300 километра. Докато при предишното правителство за това време са завършени шест пъти повече проекти. Гагаузов разкри, че има застинали пътни проекти от края на 2009 г. досега и че правителството няма понятие откъде ще осигури финансиране за завършването им. Нямате дори споразумения с фирмите изпълнители, не сте им изплатили дължими суми, не знаете и как ще бъдат осигурени тези 700 млн. лв., нужни за планираните пътни строежи и ремонти, атакува министъра социалистът.
Гагаузов бе провокиран от формалното изказване на Плевнелиев, който изчете подробна програма на МРРБ как ще се завършват всички магистрали и транзитни пътища до края на 2013 г. Въпреки розовите обещания Плевнелиев не можа да обясни защо средствата, отпуснати от бюджета на АПИ за проучване на пътни проекти, не се усвояват в последните години. Едва 1 млн. лв. ще се отделят за нови проекти, а близо 30 млн. ще отидат за забавени стари плащания от 2009 г. досега, разясни Димчо Михалевски от БСП.
Три участъка от магистрали трябваше да бъдат завършени през 2010 г. Отложени са обаче 6 проекта с дължина 414 километра за 200 млн. лв. Други десет изобщо не са стартирали. Говорим за незапочнати проекти с обща дължина 717 км, обърна се към министъра Асен Гагаузов. Той бе категоричен, че амбициозните планове на правителството ще си останат само пожелания. Социалистът дори прогнозира, че магистралите на ГЕРБ може да не са факт дори и през 2020 г.
Янаки Стоилов пък постави въпроса за тунел под прохода "Петрохан". Той призова Плевнелиев да включи съоръжението в проектите за финансиране по европейски програми след 2014 г. Предложението за тунел под "Петрохан" идва в момент, когато се очаква отговор от ЕК за финансирането на много по-мащабен проект - магистрала "Хемус". Надеждите на управляващите са по програма "Транспорт" за 2014-2020 г. да бъдат отпуснали 1 млрд. евро за тази магистрала.
Според Янаки Стоилов обаче тунелът има не само национално, но и европейско значение. Ако не се направи, ще говорим за Западните покрайнини, които ще влязат вече на територията на нашата страна. От вас не се изисква да реализирате този проект във вашия мандат, а да го заложите за следващите години като част от приоритетна европейска мрежа, подчерта Стоилов.
Плевнелиев репликира, че засега няма ясни аргументи за включване на тунел под "Петрохан" в списъка с приоритети.


"Попитах Плевнелиев кога ще усвоят парите за "Транзитни пътища-5", защото за 2010 г. са усвоили не повече от 20 млн. лв., а има над милиард и половина, които трябва да бъдат усвоени до 2013 г. За 2010 г. са въвели в експлоатация 267 км рехабилитирани пътища, такова нещо никога не е било. При предишното правителство за една година бяха 1560 км. Строим една магистрала, всички сме "за", само че нищо друго не се прави освен "Тракия", това е проблемът", възмути се бившият министър на регионалното развитие Асен Гагаузов. Фирмите работят на магистралата, не им се плаща и всички подизпълнители са се разбягали - това тепърва ще излезе наяве. Питам, имат ли за година и половина един проект за пътно строителство, нямат нито един - само приказки, приказки, добави той. Плевнелиев е автор на крилатата фраза: "Ние да ги построим, после ще ги поправят!", допълни Евгени Чачев възмущението на ексстроителните министри.

 

Хора с ниски доходи ще плащат високи цени на водата

автор:Дума

visibility 870

/ брой: 132

Онлайн сайтове предлагат дрехи с олово и токсини

автор:Дума

visibility 790

/ брой: 132

Магистрала "Хемус" поскъпва с милиони

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 132

Гореща вълна и пожари обхванаха Балканите

автор:Дума

visibility 895

/ брой: 132

Германия удължава граничните проверки

автор:Дума

visibility 911

/ брой: 132

Италия освободи индийци, работили като роби

автор:Дума

visibility 838

/ брой: 132

Преустановиха преговорите за примирие в Газа

автор:Дума

visibility 833

/ брой: 132

Дано се замислят!

автор:Таня Глухчева

visibility 909

/ брой: 132

Квантов ВИП

visibility 818

/ брой: 132

БСП даде заявка да бъде гарант на Конституцията

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 132

В очакване на Конституционния съд

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ