18 Октомври 2024петък11:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дайте ги насам!

/ брой: 299

автор:Наталия Гергова

visibility 2603

Сред обществените поръчки за вратовръзки, шалчета и чадъри, обявени от кабинета току преди Коледа, буквално боде очите една много, ама много фрапантна - каква е цената на единица път (1 час) при бизнес и лични пътувания с градски и междуградски превоз? Ей такова любопитство е обзело правителството. И чувството е толкова силно, че чак искат чрез национално проучване да се определи цената на времето! Условието е то да се направи от социологическа агенция, която ще получи 78 хил. лева за услугата.
Дайте ги насам тия 78 хил. лева! Макар че и без пари ще ви кажем, че такова понятие като "цена на времето" няма. Просто времето влиза в цената. Ако става въпрос за икономика, разбира се. Предугаждаме, че все пак иде реч за икономика, тъй като се споменават големи инфраструктурни проекти. Което означава, че искат да дадат парите не на когото трябва. Това не е работа за социолози.
Но и без пари ще кажем, че всичко е временно. Обаче това в конкретния случай могат да го обяснят не социолозите, а икономистите. Положителният ефект от нова магистрала е временен за икономиката. В началото стоки и товари пристигат от точка А до точка В вместо за 7 за 6 часа - с 1 час по-бързо. След година обаче, те вече просто пристигат за 6 часа.
Иначе и без каквото и да било проучване можем да кажем, че цената на 1 час път с градския транспорт в София например варира в широки граници. И за бизнес, и за личните пътувания. Ако стигаш от точка А до точка В за 1 час с едно превозно средство, цената е 1 лев. Ако сменяш превоза, цената е 2 лева. Ако изминаваш разстоянието за 1 час пеша - 0 лева. Всичко е просто и ясно и без да се хвърлят 78 хил. лева на вятъра.

Тестът за БГ-Алерт отново се провали

автор:Дума

visibility 32

/ брой: 199

Ректорите поискаха по-голяма финансова независимост за ВУЗ

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 199

Милен Митев с втори мандат в БНР

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1158

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 60

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 69

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 43

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 50

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 61

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ